رئیس‌ کانون وکلای اصفهان: با قانون تسهیل کانون‌های وکلا سپس دستگاه قضائی و نهایتا مردم متضرر خواهند شد

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در مراسم تحلیف کارآموزان این کانون با اشاره به چالش های ایجاد شده برای حرفه وکالت، بر اصلاح و تغییر برخی قوانین اثرگذار بر نهاد وکالت در مجلس جدید تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، مراسم تحلیف کارآموزان وکالت دوره ۵۰ کانون وکلای دادگستری اصفهان که روز پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در هتل آسمان برگزار شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در این مراسم گفت: با افتخار در پنجاهمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری اصفهان گردهم آمدیم.

وی افزود: بسیار خرسندم که کارآموزان عزیز بعد از گذراندن دوره سخت و طاقت فرسای کارآموزی، اکنون با ادای سوگند به حرفه شریف وکالت وارد شدند و با عهدی که بستند باید همواره در مسیر عدالت قدم بردارند و سربازان سختکوش و وظیفه شناسی برای استقرار عدل و داد در جامعه باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: وکلای دادگستری در مرتبه و جایگاهی قرار دارند که به خوبی می‌دانند باید شأن و منزلت این حرفه را حفظ و حراست نمایند.

لازمه برون رفت از این بزنگاه اتحاد و همدلی و البته امید به آینده است

دکتر حسین ادیب افزود: نهاد وکالت در سال‌های اخیر با چالش‌های فراوان بیرونی و درونی مواجه شده که لازمه برون رفت از این بزنگاه اتحاد و همدلی و البته امید به آینده است.

بیشتر بخوانید:

با قانون تسهیل کانون‌های وکلا سپس دستگاه قضائی و نهایتا مردم متضرر خواهند شد

وی در خصوص قوانین اخیرالتصویب مجلس عنوان داشت: متاسفانه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم قوانینی در حوزه وکالت دادگستری تصویب کرد که فاقد بررسی حرفه‌ای و کارشناسی دقیق بود و حتی نظرات نهادهای ذینفع و موثر را هم اخذ نکردند. با تصویب قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار حداقل و کف نمره را حذف کردند. با این شرایط کانون‌های وکلا سپس دستگاه قضائی و نهایتا مردم متضرر خواهند شد.

رئیس کانون تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های لازم برای یک وکیل دادگستری، داشتن پایه علمی مناسب و قابل قبول است زیرا وکیل دادگستری باید حافظ جان و مال موکل خود باشد و این مهم با تسلط بر قوانین و استنباط مسائل حقوقی و دفاع صحیح محقق خواهد شد.

انتظار می رود شاهد اصلاح و تغییر برخی قوانین اثرگذار بر نهاد وکالت باشیم

وی همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه‌مقننه و نگاه ویژه و خردمندانه نمایندگان محترم مردم در خانه ملت، نقش کلیدی در اینده این نهاد مدنی کهنسال خواهد داشت. با تشکیل مجلس دوازدهم و راهیابی ۱۲ وکیل دادگستری به مجلس و تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی انتظار می‌رود نمایندگان محترم در فضایی دوستانه و با تعامل با کانون‌های وکلا و برگزاری جلسات مستمر برای جلوگیری از تضعیف دستگاه قضا چاره اندیشی کنند و شاهد اصلاح و تغییر برخی قوانین اثرگذار بر نهاد وکالت باشیم.

رئیس‌کانون همچنین تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید نسبت به امور و اتفاقات صنفی احساس مسئولیت نمائیم و باید از موجودیت و کیان نهاد وکالت دفاع کنیم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای اصفهان

خروج از نسخه موبایل