اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

اظهارنظر عجیب یک نماینده مجلس: قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است

ابوالفضل ابوترابی :‌ وکلا حدود 8 تا 12 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند

وکلاپرس ـ ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در اظهارنظری عجیب بدون نام بردن از عنوان قانونی خاص، قوانین حوزه وکالت را یکی از بدترین قوانین دانست و وکلا را متهم به فرار مالیاتی ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومانی کرد.

به گزارش وکلاپرس، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرگزاری فارس(که این روزها پروژه های متعددی برای اعمال فشار بر وکلا و کانون های وکلا است) با عبارتی مبهم درباره قوانین و مقررات حوزه وکالت گفت: «قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است»

بیشتر بخوانید: ابوالفضل ابوترابی کیست؟

طبق برآوردها وکلا حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند

ابوترابی درباره فرار مالیاتی وکلا گفت: وجود درآمد بالا و فرار مالیاتی زیاد در بین وکلا و پزشکان یک واقعیت است. طبق برآوردها، وکلا در حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند. با تغییر ساختارهای این دو نهاد، اصلاح نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک، می‌توان از اینچنین فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد. با استقرار دولت الکترونیک فرار مالیاتی همه اقشار از جمله وکلا و پزشکان می‌تواند به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: واکاوی ادعای فرار مالیاتی ۳ هزار وکیل دادگستری در رسانه «ملی»

خدمت وکالت باید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد

ابوترابی اظهار داشت: به دلیل ایجاد انحصار در وکالت و بالا رفتن قیمت حق الوکاله‌ها، به تعرفه‌های قانونی در این حوزه عمل نمی‌شود. در حال حاضر طی توافقات فی ما بین وکیل و موکل، قیمت‌های بسیار گزافی که طبق تعرفه‌های قانونی هم نیست از موکل درخواست می‌شود.

این نمانیده مجلس که اظهارنظرهای جنجالی وی در مورد امور مختلف اجتماعی، اقتصادی سیاسی، حقوقی و خانوادگی و… آشنای اهل رسانه است، درباره قیمت استفاده از خدمات حقوقی افزود: خدمت وکالت باید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد اما در حال حاضر نه تنها قیمت خدمت وکالت بالا بوده بلکه فاقد کیفیت نیز هست.

بیشتر بخوانید: ابوترابی: ما تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را وضع کردیم

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره ارتباط حق الوکاله‌ها با انحصار وکالت گفت: علت قیمت بالا و کیفیت پایین نهاد وکالت، انحصار در پذیرش و تعداد کم وکیل در کشور است. از نظر تعداد پرونده به جمعیت، ایران بین سه کشور اول دارای پرونده زیاد است. این موضوع در کنار تعداد کم وکیل موجود در کشور منجر به انحصار در حوزه وکالت شده است.

قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است

ابوترابی همچنین با تاکید درباره تعارض منافع در جذب وکیل توسط نهاد وکالت گفت: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که بخش زیادی از اختیارات گزینش و جذب وکیل به خود وکلا داده شده است. این موضوع باعث تعارض منافع در افزایش وکیل است.

وی در پایان تاکید کرد: قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است. چندین بار سعی شد این قانون در مجلس اصلاح شود که به دلیل برخی تعارض منافع‌ها موفق به انجام آن نشدیم.

گفتنی است این نماینده مجلس از سال ۹۵ با ارائه طرح های مختلف به دنبال تغییر قوانین حوزه وکالت و تبدیل این نهاد مستقل مدنی به یکی از نهادهای تحت اقتدار حاکمیت بوده که تا کنون در این زمینه توفیق نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا