اخبار

توضیحات وکیل آرمیتا عباسی درباره جلسه اول شعبه یک دادگاه انقلاب کرج

وکلاپرس- شهلا اروجی وکیل مدافع آرمیتا عباسی (دختر نوجوانی که مهرماه امسال در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شد) پیرامون وضعیت سلامت آرمیتا عباسی، شرایط دادگاه و آخرین وضعیت پرونده‌ی او توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از شبکه شرق، دادگاه آرمیتا عباسی، دختر نوجوانی که مهرماه امسال در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شد و نقل‌قول‌های فراوانی هم پیرامون شرایط بازداشت او در فضای مجازی از زبان پدر و مادرش یا دیگر منابع وجود داشت، روز ۹ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است وکلای قبلی آرمیتا عباسی، آقای محمد اسماعیل‌بیگی و خانم سونیا محمدی، به دلیل آنچه عدم اجابت درخواست ملاقات حضوری با موکل اعلام شده استعفا داده‌ بودند.

مشروح گفت و گو با وکیل شهلا اروجی در تاریخ ۱۰ بهمن به شرح زیر است:

شرایط دادگاه را چطور ارزیابی کردید خانم اروجی؟

شهلا اروجی: دادگاه خوبی برگزار شد. اصولی و قانونی بود. موکل هم توانست از خود دفاع کند. بنده هم بصورت شفاهی و کتبی از ایشان دفاع کردم. به نظرم می‌رسید که دادگاه مثبتی است ولی تا زمانی که رای دادگاه صادر نشده نمی‌توان راجع به آن اظهار نظر کرد اما جلسه‌ای که برگزار شد جلسه‌ی مثبتی بود.

جلسه‌ی بعدی دادگاه چه زمانی خواهد بود؟

شهلا اروجی: به احتمال زیاد جلسه‌ای برگزار نخواهد شد. آقای قاضی گفتند رای را صادر خواهند کرد.

شما موکلتان را دیدید؟ در دادگاه حضور داشتند؟

شهلا اروجی: بله، حضور داشتند و خودشان هم از خودشان دفاع کردند. مطابق قانون ایشان ابتدا دفاع کردند و بعد من از ایشان دفاع کردم. ما دفاعیاتمان را ارائه دادیم و اجازه‌ی صحبت داشتیم. ما هم صورتجلسه نوشتیم و هم لایحه ارائه دادیم. دادرسی، دادرسی خوبی بود و من ارزیابی خوبی دارم منتهی تا زمانی که رای صادر نشود نمی‌توان قضاوت کرد. خدا را شکر ما دفاعیات خوبی ارائه دادیم؛ دفاع موکل هم خوب و صادقانه بود.

باتوجه به نقل قول‌ها و نکرانی‌هایی که راجع به سلامت خانم عباسی وجود داشت؛ شما حال عمومی خانم عباسی را چطور ارزیابی کردید خانم اروجی؟

شهلا اروجی: حال ایشان خوب بود و سلامت بودند. هرچند که مشکلات گوارشی دارند و مربوط به قبل از بازداشت ایشان بوده است.

خود خانم عباسی چنین چیزی را گفته‌اند؟

شهلا اروجی: بله. حال ایشان خوب بود. من که دیدم مشکلی نداشتند. بنده هم با آقای قاضی صحبت کردم که قرار بازداشت ایشان باتوجه به بیماری‌ای که دارند به وثیقه تبدیل شود؛ آقای قاضی هم فرمودند که چون قرار است رای صادر کنند بعد از صدور رای بیایید صحبت کنیم. ما هم منتظر هستیم که ببینیم اول رای چه چیزی است و بعد صحبت کنیم که به قرار وثیقه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

باتوجه به نگرانی‌های پیرامون وضعیت جسمانی ایشان، آیا این امکان وجود داشت که قبل از برگزاری این جلسه به وضعیت جسمانی ایشان رسیدگی بهتری شود؟ نقل قول‌هایی وجود داشت که یا امکان رسیدگی کامل و خوب به شرایط ایشان وجود نداشته و یا این کار را انجام نداده‌اند، شما اطلاعی دارید؟

شهلا اروجی: من دیروز اعلام وکالت کردم و امروز ایشان را دیدم. ایشان حال جسمی بدی نداشتند و صحیح و سلامت بودند. سابقا هم بخاطر بیماری‌شان به بیمارستان اعزام شده بودند؛ تحت درمان بوده‌اند و درمان‌ها صورت گرفته ولی خب قطعا نیاز دارند بیرون بیایند چون درمان‌های داخل زندان یا بیمارستان‌های وابسته به زندان نمی‌تواند خیلی مطلوب باشد. قطعا نیاز دارند تبدیل قرارشان به وثیقه مورد قبول قرار بگیرد. من از صحت و سقم هیچکدام از این شایعات اطلاع ندارم. حال جسمی ایشان خوب بود مضاف بر اینکه شرایط اعزام ایشان به دادگاه هم با مشکلی روبرو نشد.

ایشان اجازه‌ی ملاقات حضوری دارند؟

شهلا اروجی: بله، دیروز هم پدر و مادرشان با ایشان ملاقات حضوری داشته‌اند. امروز هم وقتی خانم عباسی را آوردند من اجازه گرفتم و پدرش آمد ایشان را دید. ملاقات حضوری بوده و می‌توانند باز هم داشته باشند. پدر و مادرش جویای حالش و مراقب او هستند. اینطور نیست که شما بگویید شرایطش را ندارند ایشان الان شرایط یک زندانی عادی را دارند.

این سوال را باتوجه به این خبر پرسیدم که وکیل قبلی ایشان به دلیل نپذیرفتن درخواستشان برای ملاقات حضوری با خانم عباسی استعفا دادند.

شهلا اروجی: من از وکیل قبلی ایشان و دلیل استعفایشان اطلاعی ندارم. خود ایشان باید پاسخگو باشند و شاید هم اصلا مایل به توضیح نباشند. نظر ایشان محترم است؛ عقد وکالت یک عقد جایز است یعنی همانطور که موکل می‌تواند ما را عزل کند ما هم می‌توانیم استعفا بدهیم.

اما من امروز برخورد بدی ندیدم که بگویم یا اینکه بگویم در زندان با ایشان برخورد بدی داشته‌اند. ایشان را خیلی خوب و سرحال دیدم.

این امکان درخواست ملاقات حضوری برای شما هم به عنوان وکیل ایشان وجود دارد؟

شهلا اروجی: امکان درخواست ملاقات حضوری ممکن است برای من هم وجود داشته باشد. از آنجایی که من تازه دیروز اعلام وکالت کرده‌ام و امروز هم جلسه‌ی رسیدگی بوده فرصتی نبوده که من بخواهم درخواست ملاقات حضوری بدهم که ببینیم آیا می‌پذیرند یا خیر ولی آنطور که من دیدم برای متهمین دیگر پرونده درخواست ملاقات حضوری را پذیرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات خاصی در پرونده وجود دارد که انتشار آن‌ مفید باشد؟

شهلا اروجی: من اجازه می‌خواهم که این اتفاق نیفتد. جزئیات پرونده جزو اسرار پرونده است و صحبت در مورد آن ممکن است تاثیر منفی داشته باشد.

تاریخی که رای نهایی قرار است صادر شود مشخص نیست؟

شهلا اروجی: قاعده این است که قاضی وقتی ختم جلسه را اعلام می‌کند قاضی یک هفته‌ای رای را صادر کند؛ این قانون است اما خب باید دید آیا ختم جلسه اعلام شده؟! اما عموما طی یک الی دو هفته رای را صادر می‌کنند.

در کدام شعبه به پرونده‌ی خانم عباسی رسیدگی شده است؟

شهلا اروجی: شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب کرج.

منبع: شبکه شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا