رئیس دانشکده حقوق دانشگاه خوارزمی: قوه قضاییه پیگیری کند حداقل مدرک برای وکالت کارشناسی ارشد در نظر گرفته شود

وکلاپرس- در راستای سلسله جلسات و نشست‌های هم‌اندیشیرئیس قوه قضائیه با جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور، روز گذشته شنبه (۳ تیر) حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با جمعی از رؤسا، اساتید دانشکده‌های حقوق سراسر کشور دیدار کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، از جمله کسانی که در این دیدار به ایراد سخن پرداخت غلامرضا کریمی (رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی) بود.

مدرک کارشناسی ارشد به عنوان حداقل مدرک برای وکالت در نظر گرفته شود

دکترغلامرضا کریمی طی سخنانی خواستار راه‌اندازی سامانه‌ای به‌منظور ارجاع سیستماتیک تحقیقات و پژوهش‌های حقوقی دانشکده‌های حقوق به پژوهشگاه دستگاه قضا شد و گفت: لازم است که قوه قضاییه سازوکاری را پیگیری کند تا در آینده مدرک کارشناسی ارشد، به عنوان حداقل مدرک برای وکالت در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

بخشی از فساد‌ها و تبعیض‌های موجود در جامعه، مرتبط با قوه قضاییه است

وی افزود: یکی از سوالات ذهنی من این است که چگونه می‌شود دانشجویانی که ما در دانشگاه تربیت می‌کنیم وقتی به قوه قضاییه می‌روند و در فرآیند‌های بوروکراتیک قرار می‌گیرند تا این اندازه رفتارشان تغییر می‌کند؛ یکی از چالش‌های موجود کشور این است که بخشی از بداخلاقی‌ها، فساد‌ها و تبعیض‌های موجود در جامعه، مرتبط با قوه قضاییه است؛ ما به سهم خودمان هم شرمنده هستیم و هم مسئولیت می‌پذیریم، اما به نظر می‌رسد که بخشی از این موضوع به سازوکار‌های موجود در قوه قضاییه برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت حساس بودن قوه قضاییه به موارد نقض قانون

کریمی همچنین بر ضرورت حساس بودن قوه قضاییه به موارد نقض قانون رخ داده در کشور تاکید کرد و گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که یک مسئول حوزه انتظامی کشور در صحبت‌های خود تعابیر نامناسبی را به کار ببرد و فیلم صحبت‌های او در فضای مجازی پخش شود و همگان آن را ببینند، اما واکنشی را از سوی قوه قضاییه نسبت به این صحبت‌ها شاهد نباشیم.

مشروح دیدار رئیس قوه قضائیه با برخی اساتید دانشگاهی را اینجا بخوانید.

خروج از نسخه موبایل