اخبار صنفیویژه

وکیل گیتی پورفاضل به علت ابتلا به کرونا به مرخصی آمده است

وکلاپرس- وکیل گیتی پورفاضل که اکنون قریب به ۸۰ سال سن دارد به علت ابتلا به کرونا از زندان اوین موقتاً آزاد و به مرخصی اعزام شد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد حسن آقاسی در توییتی از مرخصی موکلش (وکیل گیتی پور فاضل) به علت ابتلا به کرونا خبر داد.

این وکیل دادگستری در توییتر خود از وخامت وضعیت سلامتی زندانیان خبر داد و نوشت: خانم گیتی پورفاضل به کرونا مبتلا  امروز به مرخصی آمد. وی باقرارکفالت ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریالی که من بعنوان وکیل او،کفالتش را تعهد کردم آزادشد.

وکیل گیتی پور فضل به دستور قاضی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، یکشنبه ۱۶شهریور ۱۳۹۹ بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شده بود.

بیشتر بخوانید: وکیل « گیتی پورفاضل » برای تحمل حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد

پورفاضل در دهه ۴۰ شمسی در سمت بخشداری حومه تبریز و معاونت فرمانداری به منطقه آذربایجان رفت. وی در سال ۱۳۵۳ مشاغل دولتی را رها کرده و سرانجام در سال ۱۳۵۶ موفق به دریافت پروانه وکالت پایه یک دادگستری شد.

این کنشگر مدنی از بابت اتهامات اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به ۳ سال و ۶ ماه حبس و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس و مجموعا به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی محکوم شد.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری قابل اجرا بود. این حکم پس از عدم اعتراض به رای صادره به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا