اخبار کانون هاویژه

محسن علمداری چند ساعت مانده به انتخابات کانون وکلای فارس با حکم دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت شد

وکلاپرس ـ در اتفاقی عجیب وکیل محسن علمداری کمتر از ۲۴ ساعت مانده به انتخابات کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد با حکم دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت شد.

به گزارش وکلاپرس، منبعی مطلع از کانون وکلای منطقه فارس در گفت و گو با وکلاپرس از اتفاقی عجیب در انتخابات این نهاد، آن هم در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به شروع انتخابات خبر داد.

بیشتر بخوانید:

 به گفته این منبع مطلع، وکیل محسن علمداری که سابقه چندین دوره عضویت در هیأت مدیره کانون وکلای فارس را در کارنامه خود دارد، ظهر امروز از سوی دادگاه عالی انتظامی قضات رد صلاحیت شد.

تأثیر آیین نامه جدید لایحه استقلال بر انتخابات

علیرغم آنکه صلاحیت این وکیل دادگستری همراه سی و هفت وکیل دیگر در تاریخ ۸ آبان توسط شعبه سوم دادگاه عالی انتظامی قضات احراز شده بود، لیکن دادگاه عالی انتظامی قضات با ارسال فکسی به کانون فارس از عدم احراز صلاحیت وکیل علمداری خبر داد.

 لازم به ذکر است ۵۳ وکیل دادگستری برای شرکت در انتخابات سی و سومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای منطقه فارس اعلام تمایل و ثبت‌نام کرده بودند که شعبه سوم دادگاه عالی انتظامی قضات صلاحیت بیش از ۱۵ نفر از این وکلای دادگستری را تأیید یا احراز نکرده بود.

سی و سومین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای فارس فردا(پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱) از ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد.

برخی فعالان صنفی، رویکردهای یک سال اخیر دادگاه عالی انتظامی قضات را ناشی از اعمال آیین‌نامه جدید لایحه استقلال دانسته اند.

بر اساس ماده ۱۴ آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری دادگاه عالی انتظامی قضات می‌تواند تا «پیش از شروع برگزاری انتخابات»  در مورد رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان اظهارنظر کند.

ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری

دادگاه عالی حداکثر ظرف مهلت دو ماه از زمان دریافت اسامی داوطلبان از هیئت نظارت، در مورد صلاحیت داوطلبان اظهارنظر می‌نماید. چنانچه از نظر دادگاه عالی، صلاحیت داوطلب مورد تردید باشد، عند الاقتضاء وی را دعوت و پس از استماع دفاعیات او در جلسه حضوری، بر اساس قوانین و مقررات اتخاذ تصمیم می‌کند. عدم اعلام نظر دادگاه عالی ظرف مدت مقرر، به منزله تأیید داوطلبانی است که از سوی هیئت نظارت واجد شرایط اعلام شده‌اند. درصورتی‌که پس از مهلت دو ماهه یا پس از اعلام نظر دادگاه عالی اطلاعات، مدارک و یا مستندات جدیدی به دست آید که در تصمیم قبلی این دادگاه مؤثر باشد، دادگاه مذکور تا پیش از شروع برگزاری انتخابات می‌تواند بر اساس مدارک و مستندات جدیدالتحصیل در مورد رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان اظهارنظر کند.

تبصره- دادگاه عالی در مقام رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، سوابق آنان را از مراجع ذی‌ربط از قبیل وزارت اطلاعات، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، اداره کل سجل کیفری و نیز دادسرای انتظامی قضات در مورد دارندگان پایه قضایی، استعلام می‌کند. بدیهی است عدم ارسال پاسخ از سوی مراجع مذکور در مهلت تعیین‌شده توسط دادگاه عالی، مانع از تصمیم‌گیری دادگاه مذکور نیست.

‫۷ دیدگاه ها

  1. وکیل محسن علمداری یکی از وکلای باشرافت در حوزه وکالت می باشد که هماره شرافت،انسانیت،اخلاق و عدالت را رعایت نموده و در راه استقلال کانون وکلا پیشگام بوده است.

  2. با سلام
    آقای محسن علمداری به حق که یکی از وکلای خوب ،مردمی، شجاع،سالم و اخلاق مدار در کانون های فارس و کهگلویه و بویر احمد هستند و همیشه مدافع حق و اخلاق و عدالت بودند و هستند.ایشان از وکلای مبارز در راه استقلال کانون وکلا هستند و همیشه و همه جا نیز نظرات خود را بدون دغدغه فریاد می زنند.

  3. عالیجناب وکیل محسن علمداری از وکلای نیکنام کانون معظم فارس و کهگلویه و بویر احمد می باشد کسانیکه در مناطق جنوب به امر وکالت فعالیت دارند اشراف کامل بر بر سلامت اخلاق، رفتار و عدالت او را دارند.
    وکیلی که علاوه بر اشراف کامل بر مباحث حقوقی نمونه بارز یک انسان آزادی خواه و عدالت خواه می باشد و شرافت خود را وثیقه ی کاری خود نموده است.
    رد صلاحیت شما آن هم در لحظه ی آخر مهر تاییدی بر اثبات جایگاه مردمی شما می باشد.

  4. درود بر وکیل شجاع و با اخلاق و قانونمدار جناب اقای محسن علمداری که صلاحیت ایشان از پیش نزد همه همکاران محرز و اثبات شده است.

  5. سلام
    آقای محسن علمداری مایه ی فخر وکلای فارس و کهگلویه و بویر احمد و جنوب کشور هستند.
    هرکجاهستید پیروز و سربلند باشید محسن جان.

  6. وکیل با شرف نیاز به تایید صلاحیت دادگاه عالی انتظامی ندارد، اما افسوس که جای شما به عنوان آقای وکیل در راس هیئت مدیره کانون معظم فارس خالی است.

  7. سلام بر دوست بزرگوار و ارزشمندم آقای علمداری عزیز وکیل با اخلاق و کاردان-شما برای ما ثابت شده ای دوست عزیز و ارزوی موفقیت و سربلندی برای شما دارم
    با احترام
    احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا