گفت و گو

توضیح خزانه دار صندوق حمایت درباره ابهامات قرارداد با بیمه سلامت

وکلاپرس- خزانه دار صندوق حمایت وکلا به تشریح جزئیات قرارداد این صندوق با بیمه سلامت برای پوشش بیمه درمان وکلای دادگستری پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، صندوق حمایت وکلا با انتشار تصویر نامه‌ای در تاریخ ۲۴ بهمن ماه از انعقاد قرارداد با بیمه سلامت برای پوشش وکلای دادگستری خبر داد. بر اساس اطلاعیه صندوق حمایت، مبلغ بیمه به ازای هر نفر سالیانه ۱۴.۳۵۲.۰۰۰ ریال در نظر گرفته و ثبت نام آن نیز از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز شده است. وکلای دادگستری می‌بایست از طریق پورتال شخصی خود در سایت صندوق حمایت ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید:

بیمه درمان در حیطه وظایف صندوق نیست

وکیل مهدی کریمی، خزانه دار صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این قرارداد گفت: ابتدا باید یادآور شویم که براساس ماده ۱ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، حمایت از وکلا در برابر اثرات ناشی از پیری و ازکارافتادگی و فوت فراهم شده است و لذا بیمه درمان در حیطه وظایف صندوق نیست.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل هیات مدیره صندوق، جلسات متعددی با ارگان‌های مختلف ازجمله صندوق بیمه ایران، بیمه ترنج و سازمان تأمین اجتماعی و… برای برقراری بیمه درمان وکلا داشتیم. درنهایت با ارزیابی هزینه‌ها و… سازمان بیمه سلامت و صندوق سایر اقشار را برگزیدیم.

رد شدن ۸۰ درصد درخواست‌ها برای اعتبارسنجی قرارگیری در دهک‌های میانی

کریمی در راستای شفاف‌سازی دهک‌ها و جایگاه وکلا در این حوزه گفت: بیمه سلامت برای سه دهک اول رایگان است و دهک سوم تا نهم نیاز به اعتبارسنجی دارند، عبارت دقیق‌تر برای اینکه شخصی در این دهک‌ها قرار بگیرد، وسع وی از طریق حساب‌های بانکی و… بررسی و ارزیابی می‌شود که این فرآیند حدود ۲ تا ۳ ماه زمان میبرد و براساس سوابق این سازمان، ۸۰درصد درخواست‌ها رد می‌شود.

قراردادهای گروهی سازمان بیمه سلامت به شرط دهک دهم منعقد می‌شود

خزانه دار صندوق حمایت با اشاره به برخی مزایای موجود برای دهک دهم گفت: برای ۵ دهک پایین صرفا امکان بهره‌مندی از خدمات مراکز دولتی فراهم است اما قرارداد ما شامل مراکز خصوصی نیز می‌باشد. حتی اگر همکاری از خدمات مراکز خصوصی غیرطرف قرارداد استفاده کند، می‌تواند با ارائه مدارک به رابط بیمه، مبلغ را دریافت کند.

او با اشاره به اینکه وکلا به صورت پیش‌فرض جزو دهک دهم محسوب می‌شوند، ادامه داد: قراردادهای گروهی سازمان بیمه سلامت به شرط رده دهک دهم منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تعداد ۵هزار نفر شامل وکلا و خانواده‌های آنان خواهد بود

کریمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر چرایی شرط ثبت‌نام ۵۰۰۰ نفری وکلای دادگستری برای اجرایی شدن قرارداد این صندوق با بیمه سلامت گفت: تعداد ۵ هزار نفر شامل وکلا و خانواده‌های آنان خواهد بود. ضمنا لازم نیست این ظرفیت همین الان تکمیل شود؛ برای مثال اگر افرادی در حال حاضر ثبت نام نکنند و مدتی بعد نیاز به برقراری بیمه داشته باشند، می‌توانند قرارداد را به عقب بازگردانند. مزیت دیگر این ظرفیت، این است که اگر همکاری دیرتر به قرارداد بپیوندد مشمول افزایش نرخ بیمه سال آینده نمی‌شود.

شرایط بهره‌مندی وکلا از خدمات بیمه سلامت

خزانه دار صندوق حمایت درخصوص شرایط بیمه‌شوندگان نیز گفت: در این قرارداد یکسری شرایط برای وکلا در نظرگرفته شده است: نخست آن که افراد تحت تکفل همکار باید بیمه شوند؛ این بیمه برای افراد تحت تکفل زیر ۱۸سال اجباری و بالای ۱۸سال اختیاری است. دوم، شخص وکیل بیمه درمان پایه دیگری نداشته باشد.

یک دیدگاه

  1. تفاوتش به بیمه سلامت ک الان خودم هستم چیه تازه اینجا ۴۰۰میدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا