اخبار قوه قضاییهویژه

شهروندان هیچ قراردادی را امضا نکنند؛ مگر پس از مشورت با وکلا

وکلاپرس ـ رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: شهروندان هیچ قراردادی را امضا نکنند مگر پس از مشورت با وکلا و حقوقدانان

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز یکشنبه در نشست خبری خود درباره دستورالعمل حفظ شأن و منزلت کارکنان قوه قضاییه گفت: این دستورالعمل یکی از دغدغه‌های مهم کارکنان دستگاه قضا طی سال‌های گذشته بوده که بسیاری از درخواست‌های آنان را پوشش داده ‌است.

«پرویز توسلی‌زاده» با بیان این‌که ابلاغ و اجرای این دستورالعمل یکی از آرزوهای من بود، اضافه کرد: در دوران مدیریت حجت الاسلام رییسی در دستگاه قضایی دستاوردهای بزرگی حاصل‌ شده و دستورالعمل‌های راهبردی و راهگشایی صادر شده که با اجرای آن‌ها بسیاری از مشکلات ازبین رفته ‌است.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل حفظ شأن و منزلت کارکنان قوه‌ قضاییه

تأکید بر استقلال قاضی امر مهمی در دستورالعمل تازه ابلاغ شده است

توسلی‌زاده با اشاره به ماده یک این دستورالعمل که به ضرورت استقلال قضات پرداخته ‌است، گفت: من به‌ عنوان رییس‌کل دادگستری استان هم حق دخالت در تصمیمات قضات را ندارم و تنها می‌توانم از قاضی بخواهم که تمام مستندات و جوانب پرونده را بررسی و در صدور رای در نظر بگیرد.

او همچنین به ماده پنج دستورالعمل اشاره کرد و افزود: طبق این ماده فعالیت قاضی نباید به گونه‌ای باشد که سبب مخدوش شدن شان و استقلال او شود از جمله دخالت دیدگاه شخصی در اتخاذ تصمیمات، رفتار نامناسب و نامتعارف فردی و سازمانی و انجام فعالیت تجاری.

بیشتر بخوانید: اصول اساسی نقش وکلا (کنگره هاوانا)

شهروندان تنها پس از مشورت با وکلا و حقوقدانان قرارداد را امضا کنند

رییس ‌کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان این‌که بی‌شک تخلف در دستگاه قضایی به یک درصد هم نمی‌رسد، عنوان کرد: اتهام زدن به قضات کار ناپسندی است و عواقب منفی و آسیب‌های متعددی هم به‌دنبال دارد.

به گفته‌ او عده‌ای از مراجعان به دستگاه قضایی به دلیل نداشتن اطلاعات حقوقی لازم، فکر می‌کنند که هر رایی که خلاف دیدگاه آنان باشد، خلاف قانون است؛ البته این واقعیت را هم باید در نظر گرفت که قاضی لاجرم بر اساس ادله ابرازی و مستندات موجود در پرونده اقدام به صدور رای می‌کند و این احتمال هم وجود دارد که ممکن است در موارد خاصی رأی او مطابق با حق نباشد.

توسلی‌زاده در همین زمینه به شهروندان توصیه کرد که اقدام به تنظیم و امضای هیچ قراردادی نکنند مگر این‌که پیش‌ از آن از حقوق‌ دانان و وکلا مشورت بگیرند زیرا امضای یک قرارداد، بدون داشتن اطلاعات حقوقی ممکن است به ضرر و زیان آن‌ها منجر شود یا دست‌کم به دلیل مجمل یا مبهم بودن قرارداد، سبب اختلاف و در نتیجه تشکیل پرونده قضایی شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا