وکیل مهدی هاشمی: یک اسکودای قوی و هماهنگ کننده می‌تواند مانع جزیره‌ای عمل کردن کانون‌ها شود

وکلاپرس- نائب رئیس کانون وکلای هرمزگان، با اشاره به اهمیت اسکودا نوشت: یک اسکودای قوی و هماهنگ کننده می‌تواند مانع جزیره‌ای عمل کردن کانون‌ها شود.

به گزارش وکلاپرس، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) نهادی است که به موجب اراده کانون‌های وکلای دادگستری به منظور «تلاش برای حفظ و حراست از استقلال نهاد وکالت» و «ایجاد هماهنگی و رویه واحد در اجرای وظایف کانون‌های وکلای دادگستری» تشکیل شده است؛ از این منظر امروز جملگی فعالان صنفی و جامعه وکلا تمام قد از اعتلا و قوام این اتحادیه دفاع کرده و تعالی آن را خواستارند.

از همین رو روابط عمومی اسکودا قصد دارد طی سلسله مطالبی، یادداشت‌هایی کوتاه از مدیران نهاد وکالت را درمورد اهمیت نقش و جایگاه اسکودا در پیشبرد و تقویت امور نهاد وکالت و ارتقای امنیت قضایی را منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

دکتر مهدی هاشمی، نائب رئیس کانون وکلای هرمزگان،، با اشاره به اهمیت اسکودا نوشت: یک اسکودای قوی و هماهنگ کننده می‌تواند مانع جزیره‌ای عمل کردن کانون‌ها شود.

متن یادداشت در ادامه آمده است.

نظر به استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، در عمل بیشتر شاهد جزیره‌ای عمل کردن کانون‌ها و تشتت در آراء و تصمیم‌گیری آنها هستیم که این تشتت می‌تواند به آسیب‌های جدی منجر شود، اما یک اسکودای قوی و هماهنگ کننده می‌تواند به رفع این معضل کمک کند.

اسکودا نقش و منافع دوگانه‌ای هم در جهت منافع صنف وکالت و هم در راستای منافع حاکمیت داشته و فقدان این نهاد و یا تضعیف آن و اختلاف رویه‌ها باعث تضعیف صنف وکالت و حاکمیت خواهد شد و عملاً و اساساً بدون وجود اسکودا کانون‌های وکلا نمی‌توانند نقش تعریف شده قانون‌گذار را برای خود جامه عمل بپوشانند که این مسئله در نهایت به دادرسی منصفانه و گسترش عدالت قضایی آسیب می‌رساند.

خروج از نسخه موبایل