دکتر محمد روشن به عنوان مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم منصوب شد

وکلاپرس- حسین سیمایی صراف حقوقدان و وکیل دادگستری که در روزهای گذشته موفق به کسب رای اعتماد به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم شد، با صدور حکمی «محمد روشن» را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

به گزارش وکلاپرس، طی حکمی از سوی وزارت علوم دولت چهاردهم، محمد روشن عضو هیئت علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مشاور وی منصوب شد.

دکتر محمد روشن  متولد ۱۳۴۳ است و مقطع کارشناسی و ارشد و دکتری خود را در رشته فقه و حقوق خصوصی در مدرسه عالی شهید مطهری گذرانده است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به

اشاره کرد.

سوابق کاری:

از سال ۱۳۷۵ همکاری با دانشگاه شهید بهشتی را آغاز و در مدیریت های دانشجویی، قایم مقام معاونت دانشجویی و فرهنگی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، عضو هیات علمی، رییس پژوهشکده خانواده و به مدت حدود ۱۴ سال(تا خرداد سال ۱۳۹۸) به عنوان رییس دانشگاه سوره وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته است. از تیر ماه سال ۱۳۹۴ تا بهمن ماه ۱۳۹۶ به عنوان معاونت حقوقی و امورمجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بکار اشتغال داشته که در این دوره ۹ لایحه تدوین و به هیات وزیران ارسال شد و در این دوره مواد ۱و۲ قانون احکام دایمی توسعه در خصوص هیات امنا به تصویب رسید و دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که از برنامه توسعه سوم در اداره خود استقلال یافتند؛ با این قانون ضمن توسعه اختیارات آن بقای آن به نحو مناسبی تضمین شد. از سال ۱۳۸۱ مطالعات خود را در حوزه های خانواده، کودک و زن متمرکز نمود و از ابتدای تاسیس قطب علمی خانواده ایرانی، اسلامی عضو آن و از سال ۱۳۸۶ عضو هیات تحریریه فصلنامه خانواده پژوهی و چند نشریه علمی و پژوهشی بوده است.

تالیفات دکتر محمد روشن:

مهمترین کتبی که دکتر محمد روشن تاکنون به صورت انفرادی و یا مشترک تالیف نموده است:

علاوه بر کتاب، در حال حاضر ۸۱ مقاله در مجلات داخلی و خارجی علمی پژوهشی و ۶۸ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی ارایه نموده است.

سوابق اجرایی:

طبق سایت خود دکتر روشن سوابق اجرایی وی که در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شده است به شرح زیر است:

خروج از نسخه موبایل