اخبار قوه قضاییه

رئیس دادگستری استان گلستان: سال گذشته ۱۸ وکیل متخلف دستگیر شدند

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه از دستگیری ۱۸ وکیل متخلف، ۱۲ کارشناسی رسمی متخلف و ۴۲ نفر از مدعیان کارچاق کنی در مجموعه قضایی این استان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از دانشجو، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در نشسیت خبری روز گذشته ۳ تیر ماه به مناسب هفته قوه قضائیه به تشریح اقدامات دستگاه قضایی این استان پرداخت.

آسیابی در این نشست اظهار کرد: با رصد مستمر و هوشیاری کامل واحد‌های نظارت و حفاظت دادگستری استان گلستان در سال گذشته یک باند شهود دروغین در شرق استان گلستان منهدم و هفت نفر از اعضای اصلی آن دستگیر و اتهامات آن‌ها در حال رسیدگی است.

دستگیری ۱۸ وکیل و ۱۲ کارشناسی رسمی متخلف

آسیابی گفت: در سال گذشته ۱۸ وکیل متخلف، ۱۲ کارشناسی رسمی متخلف و ۴۲ نفر از مدعیان کارچاق کنی در مجموعه قضایی استان گلستان دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: سال گذشته در راستای کاهش آمار زندانیان کیفری تعداد آرای بدل از حبس، از ۶ هزار فقره دادنامه عبور کرد و برای ۳۳۱ نفر از محکومان جرایم سبک هم پابند الکترونیکی در نظر گرفته شد.

وی افزود: پارسال ۶۷ هکتار از اراضی جنگلی، ۴۵۲ هکتار مرتع و ۲ هکتار منطقه ساحلی از چنگ متصرفین غیرقانونی خلع ید و به اراضی ملی و انفال بازگشت.

بیشتر بخوانید:

آسیابی افزود: تعداد ۵۳۴ فقره بنای غیر مجاز در سال گذشته قلع و قمع و ۴۴۳ حلقه چاه غیر مجاز هم مسلوب المنفعه شد.

وی گفت: در سال گذشته ۳۵۶ هزار و ۶۳۵ فقره پرونده وارد مجموعه اداره کل دادگستری گلستان شد که از این تعداد ۳۵۴ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده مختومه شده است.

ورود ۱۲۷ هزار پرونده به شورای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ورود حدود ۱۲۷ هزار پرونده در بخش شورای حل اختلاف گلستان گفت: درصد مصالحه در استان گلستان۴۶ درصد است که ۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری است؛ سال گذشته۴۳ هزار ۳۰۰ فقره پرونده منجر به سازش شده است.

وی بروز سرقت را به عنوان یکی از دغدغه‌های مجموعه قضایی کشور دانست و گفت: اساس و عامل وقوع سرقت، فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی خانواده‌ها است که باید برای این عوامل در دستگاه‌های مرتبط چاره اندیشی شود، اما در مجموعه قضایی با انجام اقدامات بازدارنده، اجرای حکم با قاطعیت تمام و برخورد قاطع با جرایم خشن، افراد شرور و کسانی که با ایجاد ضرب و جرح باعث سلب امنیت و آسایش شهروندان می‌شوند؛ توانستیم تا حدود زیادی این سرقت‌ها را کنترل کنیم.

آسیابی گفت: بر مبنای آمار‌های ملی، استان گلستان یکی از بهترین استان‌ها در برخورد و اقدامات قاطع با این گونه جرایم بوده و در این خصوص ۱۴ قاضی و ۶ دادستان از سوی رئیس قوه قضائیه کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

جوان بودن، قاطع بودن و انقلابی بودن از ملاک‌های اصلی در انتخاب دادستان‌ها

وی خاطرنشان کرد: جوان بودن، قاطع بودن و انقلابی بودن از ملاک‌های اصلی در انتخاب دادستان‌های گلستان بوده و با برخورد قاطع آن‌ها توانستیم امنیت و آسایش مطلوب را در استان رقم بزنیم.

وی گفت:با توجه به اینکه در زمان رسیدگی به پرونده‌ها، نیاز به استعلام‌های قضایی و یا کارشناسی بوده و می‌بایست تحقیقات قضایی از طرفین انجام شود قطعا زمان رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به طرح دعوی متفاوت خواهد بود که اقتضای زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری متفاوت بوده و استاندارد میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هر شعب با توجه به سامانه کشوری متغیر است. آسیابی ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها به طور میانگین در دادسرا مدت ۴۶ روز، در دادگاه بخش مدت ۷۲ روز، در دادگاه کیفری ۷۸ روز، در دادگاه حقوقی و خانواده ۸۳ روز، در دادگاه تجدیدنظر ۸۹ روز و در دادگاه انقلاب ۱۲۰ روز است.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه رییس قوه قضاییه درخصوص میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها

وی ادامه داد: با پایان رساندن فاز حقوقی پتروشیمی استان که یکی از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان بود که با همراهی نمایندگان مجلس و استانداری به نتیجه رسید هم اکنون این طرح آماده ورود به مرحله اجراست.

تشکیل کارگروهی برای شناسایی بدهکاران کلان بانکی

حیدر آسیابی گفت: حفظ سه هزار فرصت شغلی در بخش تولید استان یکی دیگر از اقدامات شاخص دادگستری استان برشمرد و گفت: با تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی از طریق جلوگیری از تعطیلی ۳۹ واحد تولیدی و احیای ۷۴ واحد تعطیل، این امرمحقق شد.

آسیابی با تاکید بر عزم دادگستری گلستان برای شناسایی بدهکاران کلان بانکی و بازگرداندن تسهیلات به بیت المال گفت: کارگروهی به همین منظور سال گذشته در دادسرای مرکز استان تشکیل شد که در نتیجه آن ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی معوق بازگردانده شد و یکی از بدهکاران کلان که ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از اعتبارات استانی را در قالب تسهیلات ارزی از استان خارج کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

منبع: دانشجو

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. درود بر دستگاه قضایی
    خواهشمنداست پروانه این دسته افراد وکلای متخلف فورا ابطال گردد.

  2. سلام قوه قضاییه خوب وارد عمل شده ولی هستند قضات متخلف هم با اونا هم برخورد بشه و از پست مقامشان برکنار بشن و اینا رسانه ای بشن تا بقیه هم به خود جرئت ندهند خلاف کنند اسامی و شماره پروانه های باطل شده در سایت اختبار بار گذاری بشه با تشکر

  3. خوب بالفرض بگیم دستگیر شدن همین ۱۸ وکیل ۱۲کارشناس و کارچاق کنها و باند شهادتین دوروغین باعث شدند معلوم هم نیست چندین پرونده به ناحق رای صادر شده اون رای هایی که امثال پرونده ما به ناحق صادر شده چی میشه؟جناب اقای اسیابی کدام نهاد باید جوابگوی حق هایی که پایمال شده میباشد ؟یادته خودت از موقعیت شغلی ات چطوری سو استفاده میکردی ؟حتی نمیگذاشتی تو وقت قانونی وارد اتاق ات شویم به تو هم میگن رییس ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

  4. من سه بار برای پرونده هایمان وکیل گرفتم به قران قسم هر سه کوتاهی کردن حتی یکیش خیانت هم کرد .حتی قرار داد وکالت هم نمیدادند امضا سفید میگرفتند ما هم بخاطر کارمان جلو بیفته به ناچارِ ناچار امضا میکردیم وکیل خوب پیدا کردن هم سخته الان همه چیز پول شده پول داشته باشن حتی وکیلت را هم میخرن نمیگم همه وکیلها بدِ شاید وکیل خوب هم زیاد باشه اما به ما وکیل های خدا نشناس تورمان افتاد کاری کردن به وکیل ها هم اعتماد ام کم بشه هر کی از موقعیت شغلی خود سو استفاده میکنه کارمند قوه قضاییه باشه قاضی باشه رییس باشه معاون باشه بازپرس دادیار باشه کارشناس باشه یا غیره خدا شاهدِ به قران قسم به حرم امام حسین قسم کسانیکه به خاطر حق مان پیش شان مراجعه نمودیم همه و همه به طرقهای مختلف از موقعیت شغلی خود سو استفاده کردند حق مان را پایمال کردند الهی…

  5. دروغه از الکی یک چیزی میگه وکیل متخلف بازداش کردیم کارشناس متخلف بازداشت کردیم باند شهادت دروغین را متلاشی کردیم کارچاق کن را بازداشت کردیم بولف میزنه من که باور نمیکنم همین جوری یک حرفی میزنه خودش را خوب نشان بده

  6. وکیل میگیری زندگی ات را دست ات میگذاری کوتاهی میکنه یا خیانت الان قانون فقط پول .حتی وکیل ات را هم میخرن .

  7. چطور یکی از پرونده های ما را با اینکه نه درست رسیدگی شد نه درست کارشناسی شد نه درست تو سیستم ثبت شد نه درست اجرا شد بیطرفی را رعایت نکردن تکخطی میکردن وغیره بیش از هفت سال طول کشید کشش دادن هشتاد روز صدو بیست روز را از کجا اوردی ؟اگر تو این هفت سال مردم کوهای شمال را به جنوب دوباره به شمال انتقال میدادند بیش از هفت بار جابجا میشد یک حرفی بگید مردم باور کنند

  8. دستگیر کردین مبارکه این پرونده هایی همین ها باعث شدن به ناحق رای صادر بشه و شده چی میشه جناب اقای اسیابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا