گفت و گوویژه

جزئیاتی از کمک ۳۰۰ میلیون تومانی صندوق حمایت به وکلای خسارت دیده زلزله خوی

وکلاپرس- براساس مصوبه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت وکلا با پرداخت کمک مالی تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به وکلای خسارت دیده ناشی از زلزله خوی اختصاص یافته است.

به گزارش وکلاپرس، مجمع عمومی عادی صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری در تاریخ ۲۷ بهمن ماه در سالن همایش های کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل جلسه داد. یکی از مصوبات این جلسه، اختصاص رقم ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک مالی به وکلای خسارت دیده ناشی از زلزله خوی بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان به وکلای خسارت دیده ناشی از زلزله خوی

براساس این مصوبه، رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی به عنوان مسئول شناسایی وکلای واجد شرایط جهت بهره مندی از این کمک تعیین و معرفی شده است.

دکتر محمد صابونچی، رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزییات این مصوبه گفت: باتوجه به تقارن زمانی جلسه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت وکلا و کارگشایان با جلسه شورای اجرایی اسکودا، در جلسه مجمع صندوق حضور نداشتم.

بیشتر بخوانید:

کانون آذربایجان غربی صرفا نقش معرفی وکلا به صندوق حمایت را دارد

وکیل صابونچی درخصوص فرآیند اجرای این مصوبه گفت: همکاران و مدیران صندوق حمایت بایستی در این خصوص تعیین تکلیف کنند و ما در فرآیند اجرای این موضوع دخیل نیستیم.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این کانون صرفا نقش معرفی وکلا به صندوق حمایت را دارد، گفت: هرگونه ورود خسارت به وکلا -اعم از منزل یا دفتر وکالت- مشمول این مصوبه خواهد بود.

تحوه پرداخت خسارت به وکلای خسارت دیده

این وکیل دادگستری درخصوص نحوه هزینه کردن این مبلغ گفت: شفاها به من اعلام شده است اگر وکیلی درخواستی مبنی بر ورود خسارت با دلایل و مستندات – که طبیعتا مستلزم تامین دلیل است- داشته باشد، میزان خسارت و مبلغ آن را اعلام کند تا صندوق حمایت خودش مبلغ را واریز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا