اخبار صنفیویژه

توضیح رئیس دادگستری سمنان درباره حکم اشد مجازات برای مباشر و ۶ معاون در قتل وکیل شاهرودی

وکلاپرس _ رئیس دادگستری استان سمنان درباره حکم اشد مجازات برای عاملین پرونده قتل وکیل شاهرودی توضیحاتی داد و تاکید کرد دستگاه قضایی سمنان در مبارزه با جرایم، محکم و قاطع است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، محمد جعفر عبدالهی (رئیس کل دادگستری استان سمنان) صدور حکم اجرای قصاص نفس به صورت علنی و حبس‌های طولانی مدت برای مباشر و معاونین در قتل وکیل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی وکیل شاهرودی در شعبه ۲ کیفری یک استان را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید:

عبدالهی با بیان اینکه عزم و اراده دستگاه قضایی استان سمنان در مبارزه جدی و بدون اغماض با جرایم محکم، استوار و بدون تأثیر پذیری و در چارچوب موازین با رفتاری توأم با قاطعیت است، ادامه داد: در پرونده قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی، وکیل شاهرودی به مسئولان قضایی شهرستان دستور داده شد، با دقت نظر و توجه به تمامی ابعاد حادثه و البته سرعت مناسب، مرتکبین شناسایی دستگیر و برخورد قانونی و بدون مماشات را اعمال کنند.

مجازات اشد برای مجرمین پرونده قتل وکیل شاهرودی

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مجازات مباشر و معاونین در قتل وکیل شاهرودی افزود: مجازات اشد برای مجرمین این پرونده از جمله قصاص نفس و اجرای حکم به صورت علنی برای مباشر و حبس‌های طولانی مدت و پرداخت جزای نقدی در حق دولت برای ۶ نفر معاون در این قتل در نظر گرفته شده است.

حکم حبس در خارج از سمنان برای برخی از معاونین

عبدالهی در تشریح اتهامات معاونین گفت: معاونت در قتل از طریق تسهیل، ترغیب، تشویق، تطمیع و تهیه وسایل ارتکاب جرم، نگهداری غیر مجاز اسلحه شکاری و گلوله‌ها، خلاصی دادن مجرم از محاکمه از جمله اتهامات معاونین بوده که به لحاظ نحوه ارتکاب جرم و انگیزه مرتکبین، حکم حبس برخی از افراد در دیگر شهرهای استان‌های کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان اظهار کرد: پرونده در جریان رسیدگی است و آثار و تبعات اجتماعی بزه ارتکابی، نحوه ارتکاب جرم و بیم تجری دیگران در رأی صادره لحاظ شده است که پس از قطعیت حکم و رعایت تشریفات قانونی، گردش کار حاصله منتشر خواهد شد.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا