اخبار قوه قضاییهویژه

دستگیری وکیل قلابی با ۱۰۰ برگ قرارداد وکالت

وکلاپرس- مرد ۳۵ ساله ای که با جعل کارت شناسایی خود را وکیل دادگستری معرفی می کرد، و از افراد زیادی کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد، این وکیل قلابی با اتهامات سنگین دیگری نیز مواجه است.

به گفته حسین ناصرخاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، این فرد به اتهام جعل عنوان مأمور نیروی انتظامی، استفاده از لباس نظامی، نگهداری کلت کمری و تظاهر به وکالت دستگیر شده است.

از این متهم مدارکی از شعب مختلف از جمله سوم دادیاری و نهم بازپرسی و اجرای احکام مدنی فردیس در خصوص جلب متهمین و حدود ۱۰۰ برگ قرارداد وکالت کارت شناسایی که در آن وکیل معرفی شده، کشف شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این متهم مبالغ کلانی تحت عنوان حق الوکاله از قربانیان خود کلاهبرداری کرده است.

علاوه بر این فرد دستگیر شده متهم به ارتکاب جرایم متعدد دیگری از جمله حمل دو قبضه اسلحه، خرید و فروش سلاح و استفاده از لباس نیروی انتظامی بوده است.

این فرد خود را تنها وکیلی معرفی می کرده است که در استان اجازه حمل سلاح دارد!

وی از طریق ثبت یک موسسه غیر تجاری و طراحی لوگو با طرح ترازو برای این موسسه اقدامات مجرمانه خود را پوشش می داده است.

او همچنین خود را به مالباختگان به عنوان مامور حفاظت اطلاعات و خلبان هواپیمای جنگنده معرفی می کرده است.

بیشتر بخوانید:

دادستان فردیس انتشار تصویر واضح این وکیل قلابی را در اجرای ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری اعلام کرد تا شهروندانی که با این روش ها از آنان کلاهبرداری شده است، برای تشکیل پرونده به دادسرای فردیس استان البرز مراجعه کنند.

تاکنون ۱۸ نفر که در ۴ دفتر در تهران و ۲ دفتر در کرج که متهم به عنوان دفتر وکالت خود معرفی می کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به عنوان شاکی به دادسرا مراجعه کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به شهروندان هشدار داد هنگام مراجعه به دفتر وکالت، حتما مدارک وکیل را ملاحظه و به سایت کانون وکلای دادگستری نیز مراجعه کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا