اخبار کانون هاویژه

جلیل مالکی: ارائه خدمات معاضدتی و رایگان به اقشار آسیب‌پذیر جزء افتخارات نهاد وکالت است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در در مراسم تحلیف تعداد ۵۰۰ نفر از کارآموزان وکالت بر استقلال نهاد وکالت تاکید کرد و آن را تجزیه ناپذیر دانست.

به گزارش وکلاپپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر جلیل مالکی در این مراسم ضمن اعلام آمادگی برای ارائه کمک های به مجلس و نهادهای رسمی و قانونی کشور حقوقی بر کسب و کار نبودن حرفه وکالت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری ضمن تقید به دفاع از حق دفاع مستقل مردم، همواره خود را مدافع مجلس و نهادهای رسمی و قانونی کشور دانسته و نه تنها هیچ‌گاه قصد تقابل با آن‌ها را نداشته و ندارد بلکه همواره امادگی خود را برای ارائه کمک های حقوقی و مستشاری به انها اعلام کرده است.

وی افزود: ماهیت وکالت دادگستری اقتصاد کسب‌وکار نیست و تاکنون نیز در هیچ متن قانونی زیرمجموعه قواعد بازار و کسب‌وکار و سودا گری قرار نگرفته‌است. ارائه خدمات معاضدتی و رایگان به اقشار آسیب‌پذیر جزء افتخارات نهاد وکالت است که از ابتدای تاسیس ارائه گردیده و همچنان با جدیت استمرار و توسعه خواهد یافت.

دکتر مالکی عنوان کرد: استقلال نهاد وکالت تجزیه ناپذیر است. از زمان ازمون و جذب کارآموز شروع و تا زمان خروج وکیل از کسوت وکالت ادامه می یابد. هر گونه اقدام در راستای جدا کردن جزئی از پیکره نهاد وکالت ،موجب نقض فاحش استقلال آن و مغایر با اسناد بین‌المللی و اساسنامه اتحادیه بین المللی کانون‌های وکلای دادگستری است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا