گفت و گوویژه

رئیس کمیسیون ورزش اسکودا: تاکنون بالغ بر ۱۸ کانون وکلا برای حضور در المپیاد ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند

وکلاپرس- رئیس کمیسیون ورزش اسکودا ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری المپیاد ورزشی، المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری را ورزش قهرمانی دانست.

به گزارش وکلاپرس، ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در سه رشته تنیس روی میز، والیبال و فوتسال و در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

تاریخچه برگزاری المپیاد ورزشی کانون های وکلا

وکیل علیرضا امانی، رئیس کمیسیون ورزش اسکودا، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس با اشاره به تاریخچه برگزاری این مسابقات، گفت: مسابقات ورزشی وکلای دادگستری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مسابقه ابتدا صرفاً در رشته فوتسال برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ با اضافه شدن دو رشته ورزشی تنیس روی میز و والیبال در بخش بانوان و آقایان به المپیاد ورزشی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ششمین دوره از این المپیاد برگزار می‌شود، افزود: میزبانی پنج دوره گذشته به این ترتیب بود که یک دوره توسط کانون وکلای اصفهان در کیش، دو دوره توسط کانون وکلای گلستان و دو دوره نیز توسط کانون وکلای گیلان برگزار شد.

اهداف و دستاوردهای برگزاری المپیاد ورزشی وکلا

رئیس کمیسیون ورزش اسکودا در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر چیستی اهداف و دستاوردهای برگزاری المپیاد ورزشی گفت: از جمله اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی وکلای دادگستری، اعتلای مودت و دوستی میان وکلا است؛ چرا که در هر دوره حداقل ۷۰۰ وکیل ورزشکار به مدت یک هفته در کنار یکدیگر حضور دارند و این اجتماع موجب افزایش اتحاد میان وکلا می شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای گیلان با اشاره به دستاوردهای این مسابقات گفت: نتیجه مهم دیگر برگزاری این المپیادها، بازتاب‌های بیرونی آن است؛ برای مثال در استان هایی که مسابقات برگزار می‌شود، مردم با خیل عظیمی از وکلا مواجه می‌شوند که با وجود مشغله فراوان به ورزش می پردازند و همین مسئله بازتاب مطلوبی در سطح جامعه دارد. از سوی دیگر انتشار اخبار و مصاحبه‌های مربوط به این قضیه که از طریق صدا و سیمای استانی انجام می شود، باعث معرفی جامعه وکالت به اجتماع می شود.

تاکنون بالغ بر ۱۸ کانون وکلا جهت اعزام تیم و حضور در المپیاد ورزشی، اعلام آمادگی کردند

امانی با اشاره به تعداد تیم‌هایی که تاکنون برای دوره ششم ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸ کانون وکلا جهت اعزام تیم و حضور در المپیاد ورزشی، اعلام آمادگی کردند و تعداد تیم‌ها فعلا قریب به ۴۷ تیم می باشد که در ۳ رشته فوتسال، والیبال بانوان و آقایان و تنیس روی میز شرکت خواهند کرد.

او درخصوص جوایز در نظر گرفته شده افزود: به تیم‌های برتر این دوره از المپیاد علاوه بر کاپ، مدال و لوح تقدیر، جوایزی نیز اهدا خواهد شد. علاوه بر این از تیم اخلاق، بهترین بازیکن فنی، آقای گل و بهترین دروازه بان نیز تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری همان ورزش قهرمانی است

این وکیل دادگستری در پاسخ به انتقادهای اخیر برخی وکلا نسبت به هزینه کرد کانون ها برای المپیادهای ورزشی گفت: این انتقادات عمدتاً از ناحیه همکارانی مطرح می‌شود که میانه ای با ورزش ندارند؛ چرا که ورزش باعث سلامتی جسمی و روحی می‌شود و وکلا با توجه به نوع شغل مستمر خود، باید ورزش کنند

رئیس کمیسیون ورزش اسکودا ادامه داد: اهتمام به ورزش مستلزم پرداخت هزینه است اما پرداخت هزینه در حوزه ورزش وکلا، هزینه نیست و سرمایه گذاری محسوب می شود. از سوی دیگر اینکه گفته می‌شود هزینه صرفا برای عده معدودی صورت می گیرد نیز صحیح نیست. مگر وقتی تیم ملی ایران به المپیک یا جام جهانی می‌رود همه مردم ایران می‌روند؟ واضح است که پاسخ منفی است و صرفا تیمی که هزینه‌های آمادگی و اعزام آن نیز با بودجه عمومی تامین شده، راهی مسابقات می شود.

امانی در پایان گفت: همه وکلا می توانند ورزش کنند اما ورزش قهرمانی برای همگان میسر نیست. المپیاد ورزشی کانون های وکلای دادگستری همان ورزش قهرمانی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا