اخبار کانون هاویژه

بررسی اولیه پرونده‌های ارجاعی به مؤسسه معاضدت کانون وکلای اصفهان توسط ۱۰۰ وکیل

توضیحات رییس مؤسسه معاضدت قضایی کانون وکلای اصفهان درباره روند کار این مجموعه

وکلاپرس- رییس موسسه معاضدت قضایی کانون وکلای اصفهان گفت: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی به پرونده های ارجاعی به موسسه ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری اصفهان، یکصد وکیل آن ها را بررسی اولیه می کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، وکیل یوسفعلی رستمی(رییس موسسه معاضدت قضایی کانون وکلای اصفهان) اظهار داشت: موسسه ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، در دو زمینه ی کاری عمده شامل «حقوقی» و «تسخیری» اقدام به ارائه ی خدمات به مراجعین خود می کند.

وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی به پرونده های ارجاعی به موسسه ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری اصفهان، یکصد وکیل آن ها را بررسی اولیه می کنند. و در صورت دارابودن شرایط لازم، جهت طی مراحل بعدی به مستشاران مربوطه ارجاع می دهند.

بیشتر بخوانید: همایش اسکودا در اصفهان پس از ماه رمضان برگزار خواهد شد

رسیدگی به پرونده های حقوقی

رستمی افزود: در مورد پرونده های حقوقی، پس از مراجعه ی مددجویان معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی مختلفی همچون سازمان بهزیستی، پرونده وی به مستشار مربوطه ارجاع و مدارک لازم بررسی شده و در صورت قابل طرح بودن پرونده در دادگستری از نظر برخورداری از ادله، اسناد و مدارک کافی، خدمات معاضدتی لازم به ایشان عرضه خواهد شد.

رسیدگی به پرونده های کیفری

وی تصریح کرد: در مورد پرونده های کیفری، موسسه ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری دخل و تصرفی در اینکه چه کسی از خدمات وکالت تسخیری استفاده کنند نداشته و این دستگاه قضایی است که تشخیص می دهد که چه افرادی از خدمات وکالت تسخیری این موسسه استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: جزییات سی و هفتمین همایش اسکودا از زبان رییس کانون وکلای اصفهان

رییس موسسه ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: معتقدم ارائه ی خدمات از سوی وکلای دادگستری یک تکلیف است و این مسئولیت اجتماعی مهم تا زمانی که فرد، دارای پروانه ی وکالت بوده و از آن استفاده می کند، اخلاقا بر عهده ی وی خواهد بود.

نگرش نادرست نسبت به ناکارآمدی وکلای معاضدتی و تسخیری

این حقوقدان با انتقاد از نگرش نادرست موجود در جامعه نسبت به ناکارآمدی وکلای معاضدتی و تسخیری، افزود: با توجه به اینکه وکلای معاضدتی و تسخیری، فاقد انگیزه های مادی در اخذ پرونده بوده و این امر می تواند نشان از مسئولیت انسانی و اجتماعی آنان نزد محاکم، قضات و حتی عامه ی مردم داشته باشد و علاوه بر اجر معنوی، به شناخته تر شدن ایشان نیز منجر شود، لذا یکی از آموزش ها و توصیه هایی که به وکلای دادگستری داده می شود، تشویق آنان به نقش آفرینی مسئولانه و مطالبه گرایانه در پرونده های معاضدتی و تسخیری است.

بیشتر بخوانید: تخصیص تریبون جایگاه وکیل در محاکم دادگستری استان اصفهان

وی تصریح کرد: ارجاع پرونده های معاضدتی به وکلا، بر اساس لیست و نوبت آنان بوده و هیچگونه دخل و تصرف عامدانه ای در تخصیص پرونده ها به وکلای دادگستری وجود ندارد.

رئیس موسسه معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در پایان اظهار داشت: با توجه به علایق و تخصص هر یک از وکلا، لازم است تا پس از اخذ اظهارنامه ی تمایل وکلا، نسبت به ساماندهی و دسته بندی آنان اقدام کرده و بدین وسیله بتوان بر کیفیت ارایه خدمات معاضدتی افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا