اخبار کارآموزی وکالت

رئیس کانون وکلای اصفهان: کارآموز وکالت باید نسبت به مسائل صنفی حساس و دغدغه‌مند باشند

وکلاپرس- دکتر حسین ادیب، رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در آخرین جلسه دوره دو ماهه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ این کانون، جرئیاتی از این دوره را تشریح کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۸ آخرین جلسه دوره دو ماهه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ این کانون برگزار شد.

در این جلسه دکتر حسین ادیب، رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در سخنانی ضمن تشکر از کمیسیون کارآموزی، هیأت اجرایی و کارآموزان گفت:  هیات مدیره و کمیسیون کارآموزی به دلیل تغییراتی که در آئین نامه اتفاق افتاده بود، برای شروع دوره کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ بسیار دغدغه مند بودند. تمام تلاش ما برگزاری مطلوب جلسات و کارگاه های آموزشی و بهره گیری از بهترین اساتید حقوق برای کارآموزان است.

کارآموزان در پایان این دوره دو ماهه باید تفاوت و سطح علمی خود را با آغاز دوره کارآموزی مقایسه کنند و قطعا به این نتیجه خواهند رسید که امروز در زمینه علم حقوق و حرفه وکالت دانش بیشتری کسب کرده اند.

بیشتربخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان در ادامه تصریح کرد: یکی از شاخصه های وکیل موفق توانایی در مدیریت مسائل و رفتار است. وکیل موفق باید بتواند روابط خود با موکل، طرف دعوی، محاکم و کانون وکلا را مدیریت کند. اگر وکیل امانتدار موکل خود نباشد، اعتماد که مهمترین احساسی است که باید میان یک وکیل و موکل وجود داشته باشد از دست می رود. یک وکیل موفق در ارتباط با دستگاه قضا و پیگیری پرونده موکلین خود نیز همواره در چارچوب ادب و قانون حرکت می کند.

وی همچنین تاکید کرد: کارآموزان وکالت باید نسبت به مسائل صنفی و آنچه برای نهاد وکالت اتفاق می افتد حساس و دغدغه مند باشند و ارتباط نزدیکی با کانون برقرار کنند تا بتوانند در آینده در کمیسیون های مختلف نقش آفرینی موثر داشته باشند.

دکتر حسین ادیب در ادامه افزود: دوره دوم کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ شش ماه است که کارآموز ضمن مراجعه به محاکم به صورت روزانه مبادرت به تهیه گزارش می نماید. کانون وکلای دادگستری اصفهان درصدد است با شروع دوره دوم با همکاری کمیسیون کارآموزی جلسه ای در خصوص نحوه تنظیم و چگونگی گزارش نویسی برگزار نماید.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا