درخواست رئیس سابق کانون وکلای آذربایجان غربی برای تصویب قوانین موثر و کارآمد برای حفظ امنیت جسمی، مالی و حیثیتی وکلا

وکلاپرس-وکیل علی علیزاده رئیس سابق کانون وکلای آذربایجان غربی در یادداشتی کوتاه با اشاره به سوءقصد به وکیل بوریانی در روزهای گذشته، خواستار اتخاذ تدابیر جدی و دقیق برای تامین امنیت وکلای دادگستری شده است.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای گذشته وکیل امیرحسین بوریایی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، از سوی طرف مقابل پرونده موکلش مورد ضرب و‌جرح و حمله قرار گرفته بود.

علاوه بر این در شهریور ماه گذشته نیز اخبار متعددی از قتل و سو قصد به وکلا منتشر شد که برخی از آن ها عبارتند از:

در همین راستا وکیل علی علیزاده رئیس سابق کانون وکلای آذربایجان غربی در واکنش به این موضوع عنوان داشته است: انتظار می‌رود با تعامل و رایزنی‌های موثر، قوانینی محکم و کارآمد برای حفظ امنیت جسمی، مالی و حیثیتی وکلا به تصویب برسانیم و از تمام ظرفیت‌ها برای این هدف مهم بهره ببرند.

متن این یادداشت که در اینستاگرام وکیل علیزاده منتشر شده، به شرح زیر است:

امنیت وکلای دادگستری، پایه و اساس امنیت جامعه است. هر ضربه‌ای که به پیکره وکالت وارد شود، زخمی عمیق بر جان عدالت و قانون می‌زند.

متأسفانه در روزهای اخیر شاهد حمله و بی‌احترامی به یکی از همکاران جوان و ارزشمندمان بودیم؛ اتفاقی که دل همه ما را به درد آورد و زخمی ماندگار بر وجدان عدالت‌خواه جامعه نهاد.

ما، به‌عنوان مدافعان حقوق و عدالت، هرگز در برابر تهدیدها و فشارها سر خم نخواهیم کرد. وکالت برای ما فقط یک حرفه نیست؛ بلکه رسالتی است برای حفظ آزادی‌های فردی و ضمانت اجرای بی‌نقص قانون.

ایستادن بر سر حق، حتی اگر تنها بمانی، اعتقادی است که در جان و دل ما ریشه دوانده و تا پایان راه در دفاع از حقیقت و عدالت ثابت‌قدم خواهیم بود.

انتظار می‌رود با تعامل و رایزنی‌های موثر، قوانینی محکم و کارآمد برای حفظ امنیت جسمی، مالی و حیثیتی وکلا به تصویب برسانیم و از تمام ظرفیت‌ها برای این هدف مهم بهره ببرند.

همچنین از نهادهای مسئول تقاضا داریم با اتخاذ تدابیر جدی و دقیق، امنیت وکلای دادگستری را تضمین کنند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم. ما با قدرت و همبستگی کنار هم ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم این حملات ما را از راه دفاع از حق و عدالت منحرف کند.

با همدلی و اتحاد، هیچ نیرویی قادر به بازداشتن ما از راه عدالت نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل