اخبار صنفی

کیانی: در صورت پذیرش قوه قضاییه مرحله دوم و سوم کارآموزی ادغام می‌شود

وکلاپرس _ ابراهیم کیانی (نایب رئیس اسکودا) در گفت و گویی، خواستار همزمانی مراحل دوم و سوم کارآموزان وکالت از قوه قضاییه شد.

به گزارش وکلاپرس، نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: همه‌ی قبول شدگان آزمون پارسال کانون‌های وکلا که پاسخ استعلام آن‌ها دریافت شده است، به قوه قضائیه برای حضور در جلسات دادگاه و طی کارآموزی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید:

نیاز به تأیید قوه قضائیه است

ابراهیم کیانی گفت: دومین مرحله‌ی کارآموزی وکلا حضور در دادگاه و سومین مرحله، انجام وکالت برای برخی پرونده‌ها است که پیشنهاد دادیم این دو مرحله به صورت همزمان انجام شود.

سخنگوی اتحادیه کانون‌های وکلا همچنین گفت: در صورت تایید از سوی قوه قضائیه این دو مرحله از کارآموزی به صورت همزمان انجام می شود و کارآموزان در حین حضور در دادگاه می توانند وکالت برخی پرونده ها را نیز برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید:

سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و هفتصد نفر کارآموزی خود را آغاز کرده اند

کیانی خاطر نشان کرد: در آزمون سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و هفتصد نفر حداقل نمره لازم را کسب کردند که کارآموزی خود را آغاز کرده اند.

آزمون پارسال وکالت براساس قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار برگزار شد و افرادی که حداقل نمره را کسب کردند پذیرفته شدند. طبق این قانون هر کسی که ۷۰ درصد نمره ی یک درصد برتر آزمون را کسب کند پذیرفته می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

‫۴ دیدگاه ها

  1. کدوم وکیل در۶ماه نه بلکه در۶۰ماه۱۸میلیارددرآمدداشته جزیه سری دلال وکارچاق کن حرف مفت میزنید

    1. خیلی بی انصافی که برخی کانونها هیچ اعتراضی نمیکنن و هوای وکلا رو ندارن چطور بدون درامد راه دور برن برای کار اموزی اونم هروز تایم اداری با کدوم پول مگه خانواده زن و بچه ندارن علف نباید بخورن که !!!!قوه قضاییه باید رسیدگی کنه هرچه سریعتر چون واقعا سخته برای کاراموزانی که به اجبار دور از مکان زندگیشون انتقال پیدا کردن شهرستانی که حتی پول پیش اجاره محل اسکان و خونه شون ندارن یا حتی مریضن به اجبار چون کانون میگه ظرفیت شهرها نیست مجبورن محل اشتغال و کاراموزی رو در یک شهر دور باشن اونم بدون درآمد ..با این هزینه های اقتصادی گران ..بدون معیشت خدا رو خوش نمیاد

  2. هر چه مدتی که کارآموز نزد وکیل سرپرست سپری می کنه و پرنده می گیره بیشتر باشه بهتر به چند علت .

    یک و مهمترین علت درآمد کارآموز در زمان سپری شدن این مدت بدون وابسته بودن به کارهای دیگر .
    دو تجربه بیشتر کارآموز در این مدت نزد وکیل سرپرست .
    سه مهارت بیشتر وکیل پس از دریافت پروانه وکالت .

    و اما در رابطه با آزمون وکالت .
    بجای سخت کردن سوالات آزمون !
    از طرفی رفع نگرانی‌ها درباره ی بی سوادی وکلا و اشباع باز کار وکلا .
    بجای ۷۰ درصد ۸۵ درصد نمره یک درصد برتر آزمون ملاک قبول پذیرفته شدگان وکالت قرار بگیرد 👍 .

    من شخصاً نیازی به قانون تسهیل نداشتم ، اگر سوالات به این سختی نبود .
    یکی از نگرانی‌های من با پایین آمدن رتبه ام اینکه آیا ظرفیتی در تهران برای من باقی می مونه یا نه ؟!

  3. باسلام با عنایت به اینکه از کارآموزان همه هزینه ها دریافت میشه و وضعیت معیشت واقعا لطف بار هست پس از نظر عقلایی و شرعی نباید کارآموز بیکار باشه و وقتش رو هدر بده بنابراین ادغام مرحله دوم و سوم مورد درخواست همه کارآموزان هست .سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا