اخبار صنفیویژه

خبرگزاری فارس: با ادامه عضویت محسن برهانی به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران مخالفت شده است

وکلاپرس ـ خبرگزاری فارس در خبری با لیست کردن توییت های انتقادی دکتر محسن برهانی درباره حوادث اخیر جامعه ایران، متن نامه کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه تهران در مخالفت با وی را منتشر کرده است.

در حالی که پیشتر دکتر محسن برهانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران از فشارهای ایجاد شده برای اخراجش از دانشگاه خبر داده بود، فارس مدعی رد صلاحیت وی برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه تهران شد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این نامه، معاون آموزشی دانشگاه تهران در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۰ از «کارگروه بررسی صلاحیت عمومی» درخواست اعلام نظر درباره محسن برهانی می کند و این کارگروه متعاقبا در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۹ با ادامه عضویت وی در هیات علمی را مخالفت می کند.

با شروع حوادث اخیر جامعه ایران از شهریور ماه، وکیل محسن برهانی مستمراً به نقد حقوقی و فقهی برخورد با معترضین و افراد بازداشت شده می‌پرداخت.

با توجه به تاریخ نامه مذکور(اوایل مهرماه)، مشخص نیست تصمیم قطعی برای اخراج این وکیل دادگستری از گروه حقوق دانشگاه تهران گرفته شده است یا خیر؟

نامه کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه تهران - محسن برهانی
نامه کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه تهران – محسن برهانی

در گزارش فارس به نقل از یک استاد دانشگاه تهران دلایل مخالفت با حضور دکتر برهانی عجز علمی و دلایل مختلف دیگر از جمله حمایت‌های وی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیر اخلاقی میان دانشجویان ذکر شده است.

تا کنون کانون وکلای مرکز، اسکودا و سایر کانون‌های وکلا در قبال این فعال صنفی و کنش‌های تنبیهی مشابه علیه حقوقدانان موضع‌گیری شفاف و صریحی نداشته‌اند.

لازم به ذکر است وکیل برهانی در توییتی نسبت به خبر منتشر شده موضع گیری کرده و نوشته است: «در لینک زیر خبرگزاری فارس مطالبی را به اینجانب نسبت داده که مصداق جرم افتراء و نشر اکاذیب است. در صورت عدم اصلاح و عذرخواهی ظرف ۲۴ ساعت آینده، در دادسرا ملاقاتشان خواهم کرد. به فدای سر ملت و حقوق مردم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا