گفت و گو

اختیار تام هیات مذاکره کننده با قوه قضائیه دارای چارچوب است

گفتگو با وکیل محمدحسین سلیمیان، دبیر و سخنگوی کانون وکلای دادگستری یزد

وکلاپرس– سخنگوی کانون وکلای دادگستری یزد ضمن موافقت با اختیار تام اعطا شده به هیات مذاکره‌کننده با قوه قضاییه در نشست ۶ مرداد ۱۴۰۱ هیئت عمومی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران، این اختیار را دارای چارچوب دانست.

به گزارش وکلاپرس، طبق مصوبه نشست اخیر اتحادیه سراسری کانون های وکلا (۶ مردادماه ۱۴۰۱)، هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه تا تشکیل جلسه بعدی هیات عمومی به میزبانی کانون وکلای مازندران، ضمن حفظ استقلال نهاد وکالت اختیار تام خواهد داشت.

دیدگاه عمومی بر ادامه فرآیند مذاکره با دستگاه قضا است

محمدحسین سلیمیان، دبیر و سخنگوی کانون وکلای دادگستری یزد، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات نشست هیئت عمومی اسکودا گفت: یکی از دستور کارهای جلسه استماع گزارش‌های تیم مذاکره کننده با قوه قضاییه و سپس اتخاذ تصمیم در این خصوص بود.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است، برخوردهای ریاست قوه قضاییه و اصرار بر حل مشکلات است. ایرادات

وکیل محمدحسین سلیمیان
وکیل محمدحسین سلیمیان

توسط قوه پذیرفته شده و موضوع به مشاور ارشد رییس قوه ارجاع شده است. مشاور ارشد نیز ایرادات را پذیرفته و موضوع در حال رایزنی بود. متاسفانه از زمانی که موضوع به معاونت حقوقی قوه احاله شده است، با فراز و نشیب‌هایی مواجه شده‌ایم. دیدگاه عمومی بر ادامه فرآیند مذاکره است هرچند نظرات دیگری نیز در جلسه بیان شد.

بیشتر بخوانید:

اختیار تام با در نظر گرفتن اصل مسلم استقلال وکالت و جلوگیری از خلاف قانون بودن آیین‌نامه

وی ادامه داد: در نهایت اینگونه تصمیم‌گیری شد که تیم مذاکره‌کننده با قوه تقویت شود و با در نظر گرفتن اصل مسلم استقلال وکالت و جلوگیری از خلاف قانون بودن آیین‌نامه، با داشتن اختیار تام مذاکرات را ادامه دهند.

او تاکید کرد که قرار دادن هرگونه پیش‌شرط توسط دستگاه قضا مبنی بر اجرای آیین‌نامه مورد پذیرش تیم مذاکره‌کننده نخواهد بود و گفت: اختیار تام اعطا شده دارای چارچوب خواهد بود و هدف از آن، این بود که هیات برای هر امر مقدماتی نیاز به اجازه هیات عمومی نداشته باشد.

درصدد راهکارهای دیگر از طریق هم‌اندیشی کانون‌ها در فرض به نتیجه نرسیدن مذاکرات خواهیم بود

سلیمیان با اشاره به بازه زمانی افزود: البته یک بازه زمانی نیز برای این مسئله در نظر گرفته شده است و موضوع باید تا اجلاس بعدی اسکودا که در آبان‌ماه در مازندران برگزار خواهد شد، تعیین تکلیف گردد.

او در پاسخ به این پرسش که اگر تیم مذاکره‌کننده به نتیجه نرسد، گفت: در این صورت باید درصدد راهکارهای دیگر از طریق هم‌اندیشی کانون‌ها برآییم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا