اخبار کانون هایادداشت

بیانیه کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در خصوص احضار تعدادی از وکلا

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با انتشار بیانیه ای در خصوص احضار تعدادی از وکلا، این اقدامات را موجب ایجاد اضطراب و آشوب در سطح نهاد وکالت و جامعه دانست.

به گزارش وکلاپرس موج اخیر احضار وکلا که طبق آخرین اخبار بیش از ۱۰۰ وکیل به دادسرای امنیت شهید مقدس (اوین) احضار شده اند، انتقادات زیادی را در جامعه به همراه داشته است.

علی قاسمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با انتشار بیانیه ای در صفحه اینستاگرامی این کانون ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق وکلای دادگستری و پایان یافتن احضار آنها آمادگی خود را جهت رفع ابهامات و ایجاد گفتگوهای سازنده در راستای حفظ و دفاع از حقوق وکلا و تامین نظم و امنیت ملی اعلام کرده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

▪️بیانیه کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در خصوص احضار تعدادی از وکلا▪️

با رعیت صلح کن وز جنگ خصم ایمن نشین
زانکه شاهنشاه عادل را رعیت لشکر است

بارها گفته ایم و بازهم می‌گوییم کشور عزیز ما نیازمند تعامل، روا داری،تکثرگرایی و نو اندیشی است. در این میان برای نیل به این اهداف عالیه وکلا نقش بسزا و برجسته ای ایفا خواهند نمود.

بیشتر بخوانید:

وکلا با کانالیزه کردن خواست مردم و القای ملاحظات حاکمیت به هم افزایی و همگرایی میان ملت و دولت کمک کرده و به اصطلاح نقش واسط و میانجی را بر عهده دارند.

وکلای مستقل که از حقوق مردم دفاع میکنند وظیفه ای خطیر را بر دوش می‌کشند که باید از سوی حاکمیت مورد تقدیر و تکریم قرار گیرند نه اینکه انان را مورد بی مهری قرار داد که تازه ترین این اقدامات در قالب احضار تعدادکثیری از همکاران در نقاط مختلفی از کشور نمود یافته است.

یقینا این قبیل اقدامات باعث ایجاد موجی از اضطراب و آشوب در نهاد وکالت به نحو اخص و در سطح جامعه به نحو اعم شده و موجب خوراک سازی برای رسانه های جریان ساز بیگانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هرکه فریادرس روز مصیبت خواهد
گو در ایام سلامت به جوانمردی کوش

از سویی سلب هرنوع امنیت روانی ، شغلی و حرفه ای از وکلا که عهده دار حق دفاع ملت هستند زیانهای جبران ناپذیری بر حقوق قانونی شهروندان و عدالت قضایی جامعه وارد خواهد ساخت.

از این رو کانون وکلای دادگستری هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق وکلای دادگستری و پایان یافتن احضار آنها آمادگی خود را جهت رفع ابهامات و ایجاد گفتگوهای سازنده در راستای حفظ و دفاع از حقوق وکلا و تامین نظم و امنیت ملی اعلام می‌نماید.

علی قاسمی
رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا