اخبار صنفی

استعفای رئیس سابق کانون وکلای گیلان از نمایندگی این کانون در شورای اجرایی اسکودا

وکلاپرس- دکتر محمدرضا نظری نژاد رئیس سابق کانون وکلای گیلان در پستی اینستاگرامی انصراف خود از عضویت در شورای اجرایی اسکودا را اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر محمدرضا نظری نژاد رئیس سابق کانون وکلای گیلان و نماینده کانون گیلان در شورای اجرایی اسکودا در دوره جدید، با انتشار نامه ای از سمت خود استعفا داد.

مصوبات جلسه اخیر شورای اجرایی اسکودا که پنجشنبه گذشته مورخ ۲۵ خرداد ماه برگزار شد، حواشی بسیاری را با خود به همراه داشت و موج زیادی از انتقادات وکلا را برانگیخت.

دکتر نظری نژاد در حساب اینستاگرامش با اعلام اینکه نتیجه مصوبات اسکودا نامشخص و مثمر ثمر نیست، از عضویت در شورای اجرایی انصراف داده و نسبت به ایجاد نهادی موازی با اسکودا، جهت رفع مشکلات نهاد وکالت ابراز امیدواری کرده است.

مخالفت اسکودا با چاپ و انتشار کتاب اسناد چشم انداز وکلای دادگستری یکی از مصوبات عجیب اسکودا در این جلسه بود که دکتر نظری نژاد در نامه خود به شدت به آن اعتراض کرده و نوشته است که مراتب اعتراض خود را به اتحادیه و شورای اجرایی اعلام و از گروه واتساپی شورای اجرایی خارج و در آنجا صراحتا مراتب استعفای خودم را اعلام نمودم.

بیشتر بخوانید:

متن کامل نامه و پست اینستاگرامی دکتر نظری نژاد به شرح زیر است:

به عنوان عضوی از نهاد وکالت، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری را برای پیشبرد منافع صنفی ضروری دانسته و بر آن، همواره تاکید کرده ام. د‌‌و دوره عضویتم در هیات مدیره کانون، پاره از مشکلات نهاد وکالت و از جمله اتحادیه را بر من مکشوف ساخت که در دو نامه مفصل به روسای وقت اتحادیه_ آقایان دکتر شهبازی نیا و دکتر کوشا_ ارسال کردم که به نحو مقتضی ان نامه ها را منتشر و اطلاع رسانی خواهم نمود.

در دروره اخیر،هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان، اینحانب را به عنوان نماینده کانون در شورای اجرایی اتحادیه معرفی و بر این اساس، در جلسات ماهانه اتحادیه شرکت نمودم. بعد از گذشت چند سال، مشکلاتی را که می دیدم، همچنان یا بیشتر از گذشته، می بینم و ایده و اراده ای هم بر حل آن مسایل، مشاهده نمی کنم و از این رو حضور خود در سمت نمایندگی کانون در شورای اجرایی را هم مثبت و سازنده نمی دانم.

از این رو ضمن تشکر از هیات مدیره محترم کانون وکلای دادگستری گیلان، از این سمت استعفا دادم. تصور می کنم که به موازات اتحادیه، ضرورت دارد،نهاد موازی _مرکب از وکلای دادگستری علاقمند، دارای ایده و اراده کار جمعی و صنفی_ تشکیل شود تا اتحادبه موجود، با پیدایش چنین نهاد موازی، انگیزه بیشتری در اسیب شناسی و ارایه راهکار بیابد!

در غیاب ایده و اراده‌ای بر حل مشکلات ریز و درشت صنفی، کار فعالان صنفی صرفا مقابله پسینی و واکنشی و عموما ناقص و ناکارآمد است که دردی از جامعه وکالت نخواهد کاست.

علاقمند به انتشار چنین مطالبی نبوده و نیستم و انان که با من آشنایی دارند، می دانند که اهل نمایش و دیده شدن نیستم اما بهتر دیدم که این موضوع را بدین شکل به اطلاع همگان برسانم.

منبع: اینستاگرام دکتر نظری نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا