یادداشت

هیأت مدیره کانون وکلای مرکز گزارش دهد

یادداشت وکیل حسین عسکری راد

وکلاپرس ـ انتخابات هیأت مدیره دوره سی و یکم کانون وکلای مرکز روز پنج شنبه برگزار شد. اما عملکرد هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در دوره سی ام-ضمن تلاش قابل تقدیر مدیران این نهاد- با انتقاداتی نیز همراه بوده که وکیل حسین عسکری راد به بررسی و پرسش نسبت به آن پرداخته است. در ادامه این یادداشت را می خوانید:

بالاخره مدت تصدی هیأت مدیره دوره سی ام به پایان آمد.

شاید بدعت نیکویی باشد که هر دوره،عملکردهای چالشی مثبت و منفی خود رابه جامعه وکالت گزارش دهد. از جمله اعلام نمایند:

۱- نتیجه تحریم اجلاس اسکودا در تبریز چه بود و چه دستاورد ملموسی برای کانون مرکز داشت؟ آیا کانون مرکز به خواسته خود دست یافت؟

۲- علت رسانه ای کردن چگونگی دعوت افطاری ریاست قوه چه بود و آیا امکان حل موضوع از طرق دیگر واقعا وجود نداشت؟

۳-شعار جوانگرایی که موجب تغییرات عمده در ارکان کانون و ورود پیاده نظام و دوستان برخی اعضای هیأت مدیره در ارکان کانون شد چه دستاورد ملموسی داشت و به ویژه در مقایسه با دوره های قبل چه اتفاق خاصی افتاد؟گزارش آن کجاست؟
مثلا عملکرد کمیسیون آموزش با دوره قبل آن چه تفاوتی داشت و اگر کمتر بود علت آن چیست و مقصر آن کیست؟!

۴- ماجرای عدم جذب هشت میلیارد تومان بودجه تخصیصی به وکالت های تسخیری و معاضدتی چیست؟ اگر صحت ندارد علیه بیان کننده ان در دادسرای کانون اعلان تخلف شود و اگر صحیح است مقصر این تعلل کیست و چگونه باید به جامعه وکالت و بویژه وکلای تسخیری و معاضدتی که حق مالیشان تضییع شده است پاسخ داد؟
آیا مقصرین خود را مواجه با مسؤلیت مدنی و جبران ضرر و زیان نمی دانند؟
لطفا در این خصوص صریحا پاسخ فرمایند.

۵- رویکرد هیأت مدیره در رابطه با پیشنهاد قوه قضاییه ناظر بر آیین نامه وکالت چه بود و چه تعاملی صورت گرفت؟

۶- آیا درست است یکی از اعضا،تقلب علمی نموده است و اگر صحیح است چرا رئیس کانون و اعضای هیأت مدیره هیچ واکنشی نشان ندادند!!!
بویژه که ظاهرا اگر صحت داشته باشد این تقلب مربوط به سال ۹۷ است و انتخابات هیات رئیسه در بهار ۹۸ انجام و فرد مزبور درترکیب هیأت رئیسه قرار گرفته است؟!
آیا رئیس کانون وسایر اعضا بی اطلاع بوده اند؟ آیا هیأت مدیره به مفاد سوگند خود که باید «راستی و درستی را رویه خود نموده» و «شرافت خود را وثیقه آن قرار دهد» به سوگند وکالت عمل کرده اند؟

۷- ماجرای عدم تهیه دفاتر قانونی واقعا صحت دارد؟ اگر صحیح است مسؤل این سهل انگاری نابخشودنی کیست؟ و سوالات بیشمار دیگری که صلاح می دانند.

نگارنده برای جلوگیری از تضعیف هیأت مدیره و عدم فرصت طلبی در بحبوحه انتخابات، سکوت نمود و اکنون زمان مناسب پرسشگری است، تا هیات مدیره آتی نیز بدانند در پایان دوره جدید باید به جامعه وکالت پاسخ دهند.

امید که تک تک اعضا نیز گزارش توفیقات خود در مورد شعارهایی که برای انتخاب مطرح نموده اند را بیان و چنانچه در حصول به آرمان های خود ناکام بوده اند علت عدم توفیق را توضیح دهند.

شاید این پرسشگری و پاسخگویی نقطه آغازی بر پایان شعارهای فریبنده انتخاباتی و هزینه های نامتعارف تبلیغاتی و البته توجه منتخبین به چشمان بیدار جامعه وکالت باشد.

انتظار پاسخگویی از بازرسین کانون منفردا یا مشترکا در این مقوله مضاعف است.

منبع: کانال تلگرام وکیل عسکری راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا