اخبار صنفیویژه

شورای تشکل‌های وکلای دادگستری: هیأت رئیسه کانون مرکز از بین منتخبین اصلی انتخاب شود

بیانیه شورای تشکلهای وکلای دادگستری درباره انتخابات هیأت رئیسه کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- شورای تشکلهای وکلای دادگستری در پیامی اعتراض خود را به دادنامه اخیر دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد و خواستار عدم اجرای این رای در انتخاب هیات رئیسه کانون مرکز شد.

به گزارش وکلاپرس طبق اظهارنظر دادگاه عالی انتظامی قضات درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات کانون وکلای مرکز با تعلیق ۵ نفر از اعضای منتخب وکلا، ۵ وکیل جدید به لیست منتخبین اعضای هیات مدیره دوره سی و دوم افزوده شده اند.

بیشتر بخوانید:

شورای تشکلهای وکلای دادگستری در این پیام از هیأت مدیره دوره سی و دوم کانون وکلای دادگستری مرکز درخواست کرد بدون توجه به دادنامه دادگاه عالی انتظامی قضات هیات رئیسه کانون وکلا را از بین منتخبین اصلی و واقعی وکلا انتخاب کند.

متن پبام شورای تشکلها به شرح زیر است:

مطالبه به حق جمعی از وکلای دادگستری از هیأت مدیره دوره سی و دوم کانون وکلای دادگستری مرکز

در این روزهای تاریک نهاد وکالت، دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات و تعلیق پنج عضو منتخب اصلی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز پس از گذر از بررسی صلاحیت و کسب آرای همکاران و انتصاب پنج عضو علی البدل به جای آنان (آقایان امینی، فرحناکیان، صدری خانلو، فارسانی، صفادوست)، که چیزی جز بی احترامی به آرای وکلا و خواست عمومی آنان نبود، انتخابات کانون وکلا را به انتصابات بدل نمود و یادآور روزگار نصب سرپرست بر کانون وکلا شد.

در این برهه حساس تاریخی ، ما وکلای دادگستری امضا کننده این بیانیه از اعضای محترم هیات مدیره انتظار داریم، هیات رئیسه کانون وکلا را از بین منتخبین اصلی و واقعی وکلا انتخاب نموده و با انتخاب هیات رئیسه از میان منتصبین علی البدل، بدنامی تاریخی را به نام خود ثبت ننموده و به آرای وکلا پشت نکنند، بی گمان بی توجهی به این خواست همگانی وکلا، نتیجه ای جز عدم مشروعیت چنین هیات رئیسه ای از جانب قاطبه وکلا نخواهد داشت و آیندگان نیز از این روزها به نیکی یاد نخواهند کرد.

امیدواریم هیات مدیره دوره ۳۲ با شرافت و شجاعت از این پیچ خطیر تاریخی گذر نموده و بدنامی را برای چند صباح کوتاهی بالا نشینی به جان نخرد.

ضمنا از جامعه بزرگ وکالت جهت شرکت در جلسه مهم هیأت مدیره روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۴ ساعت ۹ صبح که با سرنوشت نهاد وکالت پیوند دارد دعوت بعمل می آید.

شورای تشکلهای وکلای دادگستری

منبع: کانال تلگرام شورای تشکلهای وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا