اخبار کانون هاویژه

جزییات تقلیل حق بیمه وکلای اصفهان از زبان رییس کانون وکلای این استان

وکلاپرس ـ لیلا رییسی، رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان، در گفتگوی اختصاصی با وکلاپرس به جزییات تقلیل حق بیمه وکلای اصفهان به صندوق حمایت وکلا پرداخت.

بیشتر بخوانید: کاهش سهم پرداختی حق بیمه وکلای اصفهان به صندوق حمایت وکلا

مبنای قانونی مصوبه

این وکیل دادگستری با اشاره به مبنای قانونی این مصوبه در توضیح جزییات تقلیل حق بیمه وکلای اصفهان اظهار کرد: از چندین سال پیش با توجه به اینکه کانون قادر به پردخت کل ۴درصد حق بیمه همکاران نبود، طی مصوبه ای مقرر گردید ۳۵ درصد آن را از خود وکلا بگیرد و البته برخی کانون ها تمام ۴ درصد را از وکلا می گیرند. اما اکنون تعرفه های حق الوکاله افزایش یافته و تمبرها واقعی زده می شود و سهم کانون از تمبرها افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: آیین‌نامه ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری

لیلا ریسی درخصوص علت کاهش سهم پرداختی حق بیمه گفت: باتوجه به اینکه شرایط کار برای وکلا از زمان شیوع کرونا سخت و بعضا غیرممکن شده است، تصمیم گرفتیم براساس بررسی های کارشناسی، ۳۵ درصد را به ۱۵ درصد کاهش بدهیم. امیدواریم بزودی بتوانیم همان ۱۵ درصد را هم از وکلا نگیریم و کانون بتواند تمام ۴درصد را خودش پرداخت کند.

موضع صندوق حمایت وکلای دادسگتری

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید بر این مسئله که موضوع ارتباطی با صندوق ندارد افزود: صندوق فقط می تواند از کانون ها بخواهد که ۴ درصد حق بیمه وکلای عضوش را در موعد مقرر به صندوق واریز کند اما اینکه این مبلغ از خود وکلا گرفته شود یا از درآمدهای کانون پرداخت گردد بک موضوع داخلی و مربوط کانون هاست.

وضعیت حق بیمه های سه ماهه وکلای اصفهان

وی ضمن توضیح سازوکار اجرایی این تقلیل گفت: پیش از این وکلا به نسبت مبلغ حق بیمه واریزی، این ۳۵ درصد را نیز واریز می کردند که در حال حاضر  و بر اساس مصوبه جدید هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان باید ۱۵ درصد واریز کنند.

ماده ۱ (اصلاحی ۱۳۷۹) آیین‌نامه ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری:  وکلا و کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری که در این آیین‌نامه به ترتیب (بیمه شده) و (کانون) نامیده می‌شوند با رعایت تبصره ماده (۱) قانون به ماخذ ارقام مذکور در ماده (۲) این آیین‌نامه مکلف به پرداخت حق بیمه ماهانه زیر هستند:

الف – سهم بیمه شده هشت درصد.

ب – سهم کانون چهار درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا