اخبار اسکوداهمایش اسکوداویژه

هزینه برگزاری همایش اسکودا در همدان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون و در مازندران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

صورت های مالی برگزاری این دو همایش به علت غیرمستند بودن بخشی از هزینه ها به طور مشروط تصویب شده است

وکلاپرس- صورت های مالی برگزاری همایش اسکودا در همدان به مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در مازندران به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به علت غیر مستند بودن به صورت مشروط به تصویب شورای اجرایی اسکودا رسیده است.

به گزارش وکلاپرس، در متنی که به عنوان صورتجلسه شورای اجرایی مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ منتشر شد، اجمالا به تصویب صورت های مالی برگزاری همایش های اسکودا به میزبانی کانون وکلای همدان و کانون وکلای مازندران «با اصلاحات جزئی» اشاره شده بود.

براساس شنیده‌ها، موضوع بررسی صورت‌های مالی همایش هیئت عمومی همدان و مازندران با حاشیه هایی همراه بوده است؛ آن طور که گفته شده صورت های مالی ارائه شده با اسناد مالی و فاکتورهای موجود اختلاف داشته و به همین جهت شورای اجرایی از این دو کانون خواسته است اسناد هزینه های انجام شده را ارائه کنند.

هزینه همایش اسکودا در همدان و مازندران

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات هزینه‌های برگزاری همایش های اسکودا به میزبانی کانون وکلای همدان و کانون وکلای مازندران گفت: هزینه همایش اسکودا در همدان ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در مازندران، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

او همچنین افزود: هرکدام از این دو کانون رقم صد میلیون تومان نیز هزینه بدون فاکتور داشته اند که قرار بر این شد برای آن فاکتور ارائه کنند و در غیر این صورت، هزینه های مذکور مورد تایید نخواهد بود.

پیشتر هم وکیل فرشید فرحناکیان، عضو هیأت مدیره کانون مرکز، از هزینه تقریبی دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی همایش اسکودا در مازندران خبر داده بود.

برگزاری همایش های پر هزینه مدیران کانون وکلای دادگستری

آن طور که در اساسنامه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) آمده است، هیئت عمومی این اتحادیه اقلا دو بار در سال تشکیل جلسه می دهد.

با این حال برگزاری جلسات هیئت عمومی اتحادیه سراسری وکلا، هیچ ملازمه ای با تشریفات و هزینه از سرمایه وکلای دادگستری ندارد، چنانکه در ایام شیوع بیماری کرونا، هیئت عمومی اسکودا به صورت مجازی و یا در شهر تهران بدون تشریفات و هزینه های این چنینی برگزار می شد.

تخلف از آیین کار اسکودا در برگزاری همایش های مجلل

در حالی که به تصریح بند الف ماده ۳۱ آیین کار اسکودا (آخرین نسخه منتشر شده در وبسایت اسکودا)، اقامت مدیران کانون های وکلا باید در هتل های سه یا چهار ستاره ترتیب داده شود، ولی در همایش های اخیر که خارج از شهر تهران برگزار شده اند، مدیران کانون ها در مجلل ترین هتل های موجود در شهر میزبان اقامت داشته اند.

مدیران کانون های وکلا در جریان همایش چهل و چهارم که در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱  به میزبانی کانون وکلای همدان برگزار شد، ۳ شب در هتل چهار ستاره امیران این شهر، و در جریان همایش چهل و هشتم که در روزهای ۲ و ۳ آذر ۱۴۰۱ به میزبانی کانون وکلای مازندران برگزار شد به مدت ۳ شب در هتل پنج ستاره میزبان شهر بابلسر اقامت داشتند.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی مصوبات سه همایش اخیر اسکودا

هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) هر ساله دو همایش ملی برگزار می کند. چهل و چهارمین نشست هیات عمومی عادی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی کانون وکلای دادگستری همدان و همایش چهل و هفتم مدیران نهاد وکالت نیز در تاریخ ۲ و ۳ آذر ۱۴۰۱ به میزبانی کانون وکلای مازندران در شهر بابلسر برگزار شد.

مهم ترین موضوعاتی که در همایش همدان مورد بررسی قرار گرفت، تاکید بر استمرار وضعیت تعاملی و تفاهم دوطرفه میان نهاد وکالت و قوه قضاییه، رفع معضلات و مشکلات جامعه حقوقی کشور، به ویژه خروج از برون رفت وضعیت فعلی حاکم بر آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، فراهم نمودن موجبات دادرسی عادلانه و محکوم نمودن اقدامات غیر اخلاقی برخی از رسانه ها مبنی بر هجمه علیه کانونهای وکلای دادگستری، محکوم نمودن تعرض و توهین به وکلا و ضرورت اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه ها از نماینده حقوقی و تسری آن به شرکت‌های خصوصی را از موجبات تضعیف حقوق دفاعی شرکتهای خصوصی بود.

موضوعاتی چون ضرورت استقلال نهاد وکالت، وضع مقررات جامع و یکسان همگام با طرح تحول قضایی و به منظور به روزرسانی و یکسان سازی امور راجع به دسترسی وکلا و مردم به خدمات وکالتی، ضرورت تسریع درجهت حذف تبصرۂ ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، فراهم کردن موجبات آزادی وکلای دربند در همایش مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

چهل و هشتمین نشست هیأت عمومی اسکودا نیز ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال برگزار شد که با حواشی بسیاری همراه بود. در این نشست بر غیرقانونی بودن عملکرد میزبان افتتاحیه در ایجاد اختلال، حق توسعه و رفع محرومیت از استان خوزستان، لزوم پایان دادن به نقض حاکمیت قانون، ضرورت حمایت از وکیل دادگستری و حق انتخاب وکیل و حذف تبصره ماده ۴۸، قانونگذاری شایسته و لزوم اصلاح قانون تسهیل تأکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا