اخبار

علت بازداشت و آخرین وضعیت توماج صالحی از زبان وکیلش

وکلاپرس- پس از گذشت چند روز از بازداشت مجدد توماج صالحی، وکیل امیر رئیسیان در حساب توئیتری خود جزئیاتی جدید از وضعیت موکلش بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، ۲۸ آبان ماه بود که توماج صالحی با نقض حکم محکومیتش در دیوان عالی کشور به قید وثیقه آزاد شد. با این وجود وی در کمتر از دو هفته آزادی در ۹ آذر ۱۴۰۲ مجددا بازداشت شد.

در همین راستا امیر رئیسیان به عنوان وکیل مدافع توماج صالحی(خوانند سبک رپ فارسی) در توییتی جدید نسبت به علت بازداشت و آخرین وضعیت موکلش توضیحاتی ارائه کرد.

پبیشتر بخوانید:

وکیل امیر رئیسیان در توئیترش مدعی شد:

توماج صالحی بالاخره امروز با خانواده تماس گرفته و گفته است که از عصر دیروز به بند پذیرش در زندان دستگرد منتقل شده است. برای پرونده اخیر هیچ قرار تامینی صادر نشده است اما در پرونده قبلی قرار وثیقه به قرار بازداشت موقت تبدیل و تشدید شده است!

عجیب است که اقدام اخیر توماج(صحبتهای ویدیوی اخیر) در یک پرونده تفهیم اتهام شده ولی بدون قرار تامین بوده و اتهامات هم نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام اعلام شده است. اما همین امر در پرونده دیگرش که مربوط به ۱۴۰۱ بود موجب تشدید قرار تامین و صدور قرار بازداشت شده است!

عجیبتر این است که قرار بازداشت موقت در پرونده سال ۱۴۰۱ صادر شده بود و تا ۲۸ آبان امسال ادامه داشت ولی بعلت الزام قانونی، ادامه آن‌بیش از یکسال ممنوع بود و پس از یکسال و ۲۰ روز بازداشت با قرار وثیقه توماج آزاد شد، حالا با چه مجوزی دوباره قرار بازداشت صادر شده است؟

و عجیبتر اینکه این قرار بازداشت موقت جدید در ۱۲ آذر از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب صادر شده است و حتی اگر قانونی باشد مشخص نیست بر اساس چه مجوزی از ۹ آذر تا ۱۲ آذر توماج بازداشت بوده است؟

پرونده برای رسیدگی به اعتراض به قرار بازداشت موقت به دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان ارسال شده است. کذب نبودن حرف توماج در مورد طرح شکایت محرز است اما اینکه اعلام «طرح شکایت در مرجع قضایی» از نظر مرجع قضایی تبلیغ علیه نظام محسوب میشود یا خیر بحث دیگریست که باید ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا