اخبار اسکودا

سخنان دکتر جعفر کوشا در حاشیه تجمع مدیران نهاد وکالت مقابل ساختمان شورای نگهبان + صوت

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) امروز در حاشیه تجمع مدیران نهاد وکالت مقابل ساختمان شورای نگهبان در سخنانی کوتاه، اعتراض خود را به مصوبه اخیر مجلس اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس نشست فوق العاده هیات عمومی اسکودا که طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بود امروز صبح در هتل پارسیان استقلال برگزار شود، بدون اطلاع رسانی و در یک اقدام ناهماهنگ به تجمع اعتراضی مقابل شورای نگهبان بدل شد.

پیش از این بر اساس دعوتنامه اسکودا قرار بود روسای کانون ها، هیات مدیره کانون ها و نمایندگان شورای اجرایی جهت هم اندیشی در خصوص مصوبه اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت گرد هم آمده و به گفت و گو بپردازند.

بیشتر بخوانید:

اما این نشست به تجمع اعتراضی مدیران نهاد وکالت و سایر وکلا مقابل شورای نگهبان تبدیل شد و وکلا در مقابل شورای نگهبان با در دست داشتن بنرهایی بر استقلال نهاد وکالت تاکید کردند.

همچنین دکتر کوشا رئیس اسکودا نیز در حاشیه این تجمع در سخنانی کوتاه  ضمن تذکر به رعایت اصل تفکیک قوا، خواستار واکنش قوه قضائیه و فقهای شورای نگهبان نسبت به این مصوبه شد.

متن صحبت های دکتر کوشا به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

ما بر اساس اصول راهبردی قانون اساسی که در فصل سوم وکالت را به عنوان حقوق ملت تبیین کرده است عقیده بر این داریم که چون در حال حاضر مصوبات مجلس (درباره نهاد وکالت) با محوریت اقتصاددانان انجام می شود و نگاه آنان به فصل چهارم قانون اساسی (اقتصاد و امور مالی) است می خواهند نظارت بر وکلا را که جزو حقوق ملت ذیل فصل سوم است را به قوه مجریه و وزارت اقتصاد محول کنند.

بنابر این ما از قوه قضائیه خواهش می کنیم که در این خصوص مداخله بفرمایند و به آقای رئیسی به عنوان رئیس هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی گوشزد بکنند که اجازه ندهند تفکیک قوا به عنوان یک اصل راهبردی مخدوش بشود و امیدواریم که حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان هم این موضوع را مد نظر قرار بدهند.

صوت صحبت های دکتر کوشا را در ادامه گوش کنید:

‫۸ دیدگاه ها

  1. آقای دکتررررر کوشا امسال یکی از سوالات آزمون وکالت قوه قضاییه هم بود ریس جمهور وظیفه اش نظارت بر اجرای قانون اساسی نیست .پس شما هم مجدد باید آزمون بدین اینقدر به علم قدیمتون ننازید خواهشاً زمانی که شما هم هر ده سال مکلف بشید آزمون بدید آن موقع میتوانید دم از علم و تخصص و… بزنید.خواهشا با تفکر به این راه حل بیاندیشید که چگونه میشود وکیل با سواد تحویل جامعه داد لذا همه ی پزشکان متخصص و حاذق نیستند ولی ما در عرف و قانون به آنها پزشک میگوییم.
    بیایید به جای لجبازی و یک نوع اختشاش با کلاس دست به دست مجلس بدهید و با کار آموزشی و ایجاد کارگاههای عملی نهاد وکالت را قوی کنید .هر وکیلی نیاز به دانش اولیه دارد سپس آموزش و تجربه نیاز دارد.

  2. به نام پروردگار
    با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر کوشا و وکلای گرامی
    ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شما بزرگواران که نماد آزادی و عدالت هستید و همواره در جهت احقاق حق و حقوق ملت همواره تلاش کرده آید ، به درگاه باریتعالی دعا می‌نماییم ، قلب و گوش نمایندگان مجلس و رییس جمهور کشورمان باز شود و سخنان بحق و مورد قبول کانون های وکلای بین المللی در جهت رد مصوبات ضد حق و حقوق ملت بر دل آنها اثر کند و بار دیگر به گذشته ی قرون وسطایی نزول پیدا نکنیم .

    پناه می‌بریم به خداوند متعال از شر شیطان رجیم
    با تشکر فراوان

  3. من باور نمیکنم کانون وکلا واقعا برای منفعت مردم دوست داره استقلال داشته باشه . سختی سوالات امسال باطن قضیه رو نشان داد . تعداد وکیل در کشور کمه و حق الوکاله نجومی میگیرن . باور نمیکنم وکیل از بیست میلیون در ماه کمتر حقوق داشته باشه . خدا حکیمه . همین

    1. داوطلب محترم از من به عنوان یک وکیل بشنو، دیگر برای وکیل نه در دادگستری شئونی باقی مانده است، نه در کانون خودش حقی… امتحان سردفتری شرکت کنی بهتر است، درآمدت هم خیلی بیشتر، امنیت شغلی ات بالاتر… فقط صبح ها کار می کنی، مثل وکیل عصرها در دفتر و حتی تا نصفه شب بخاطر تماس موکلها اسیر نیستی…. من عاشق شغل وکالت و در دفاع نیز موفق بوده ام و تقریبا قریب به ۹۹ درصد پرونده هایم رای به نفع موکلم گرفتم…. در شغل وکالت متاسفانه همکار حسود و مغرض زیاد است… زمانی که زمین بخوری، دشمنانی که در قالب دوست بودند ذات پلیدشان را نشان می دهند و خیلی ها را می شناسی… سردفتری برایت بهتر است.. از من قبول کن…

    2. اگر بخواهم بگویم چه بسیار آدم بدذات که برخی شان با کمک و برنامه ریزی خود من که باهم برای امتحان وکالت درس خواندیم یا برخی همکلاسی های سابق ، از شدت حسادت قند در دلشان آب شد تا خبر صدور رای انتظامی اشتباه علیه مرا شنیدند، بالاخص خانمها، چه بسیار مدعیان دوستی که در گسترش شانتاژ علیه من همدستی کردند، برخی که حتی یک دانشگاه به آنها دوتا درس نمی داد تدریس کنند، و با کمک من مدرس دانشگاه شدند و بعد هیچ کمکی به من در زمان مظلوم واقع شدنم نکردند،.. خوب فکرهایت را بکن… آیا می خواهی وارد چنین جوّی شوی؟…. وکلای فعلی…. نصفشان نسبت به حقوق خودشان هم منفعل اند… برخی شان دچار فساد اخلاقی اند… عده ای دچار عوام زدگی و نظرات عوامانه کوچه بازاری اند بجای نظرات یک وکیل فرهیخته… دلسوزانه برای شما و بقیه فارغ التحصیلان حقوق شرح دادم… توجه کن… شاید خداوند برای شماها برنامه شغلی بهتری دارد، وکیل بیکار الان هم کم نیست… اگر هزینه هم داشته و بیکار باشی بهتر است.. یا اقلا اگر بیکاری بدون هزینه باشی؟

  4. ممنون از نظرتون خانم غلامعلی . ولی در مورد سردفتری هم شنیدم که کسانیکه قبول میشن باید حتما دفتر اجاره کنن حدود یک میلیارد ، از نظر مالی تا حدودی سنگینه بعد قسمتی از وظایف سردفتری جدیدا به راهنمایی و رانندگی پلیس راه محول شده و این برای سردفتران موجب ناراحتیشون شده که بیشتر درآمد رو از همین وظیفه سپرده شده به آن اداره کسب میکردن و دیگر اینکه سردفتری هم خیلی اشباع شده توی یک شهر کوچیک اسم سردفتر بیشتر از وکیل پایه یک به چشم میخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا