اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مازندران: قانون تسهیل صدور مجوز بحران اجتماعی به وجود می‌آورد

ارائه خدمات قضایی رایگان کانون وکلای مازندران به افراد کم توان مالی

وکلاپرس ـ رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان جدید وکالت در مازندران، درباره ارائه خدمات قضایی رایگان کانون وکلای دادگستری مازندران به افراد کم توان مالی اظهاراتی داشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، بهرام ولی پور، رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران، از ارائه خدمات رایگان قضایی توسط وکلای این کانون به افراد کم توان مالی که نیازمند مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی هستند، خبر داد.

بهرام ولی پور، در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان جدید وکالت در مازندران اظهار کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که میان کانون وکلای دادگستری مازندران با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان امضاء شده است، واحد معاضدت قضایی کانون، دو نفر از وکلای عضو کانون در هر شهر را در قالب میزان خدمت در هر هفته برای خدمت به مردم نیازمند استان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: کانون وکلای دادگستری مازندران خدماتی را در جهت حقوق مردم انجام می‌دهد که کمتر دیده می‌شود؛ در دوره جدید تلاش داریم تا خدمات ویژه از این دست را به مردم و افرادی که توان استفاده از وکیل را به لحاظ توانایی مالی در احقاق حق‌شان ندارند، ارائه کنیم و از این طریق به آنها کمک و در کنارشان باشیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مازندران به عضویت حدود ۲ هزار و۲۵۰ نفر در این کانون اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانعی که در مسیر پیشبرد برنامه‌های این کانون به وجود آمده، اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در این حوزه است.

ولی پور در توضیح ایرادات این قانون گفت: موضوعی که اکنون چالش کانون وکلا است، این است که کارآموزان وکالت درخواست دارند و معتقدند همین که در آزمون ورودی وکالت پذیرفته شدند باید پروانه وکالت درجه یک دریافت کنند و نیازی نیست که در دوره کارآموزی، آزمون گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: کارآموز باید مهارت‌های لازم را در دوره کارآموزی فرا گیرد؛ بتواند لایحه بنویسد اما اکنون در جلسه آموزشی هنوز بعضی از کارآموزان نمی‌توانند لایحه بنویسند.

کارآموزی که آزمون “اختبار” ندارد، چه انگیزه‌ای می‌تواند برای شرکت در دوره آموزشی داشته باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری مازندران ادامه داد: داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت کرده و موفق به دریافت نمره قبولی در این آزمون می‌شوند، باید در یک دوره کارآموزی ۱۸ ماهه شرکت کنند و پس از پایان دوره کارآموزی در آزمون “اختبار” شرکت کنند.

ولی پور در عین حال از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح این قانون شد و تاکید کرد: قانون تسهیل، بحران اجتماعی به وجود می‌آورد؛ لیسانسه‌های بیکار، تبدیل به وکلای بی‌کار مطالبه‌گر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری مازندران یادآورشد، نخستین خطر، وجود وکلای بیکار برای دستگاه قضایی است چرا که نخستین وظیفه قوه قضاییه، تحکیم عدالت قضایی و حفظ حقوق شهروندی است که با چنین مصوباتی، قوه قضاییه را از تکلیفش دور می‌کنیم.

ولی پور اظهار کرد: رکن رکین دادرسی عادلانه حفظ وکیل در موقعیت معنوی است که طی سالیان سال برای او ترسیم شده است؛ با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی این جایگاه آسیب پذیرتر می‌شود.

منبع: ایسنا

‫۹ دیدگاه ها

  1. مطمن باشید سر تیتر خبرهای بعدی مدیران کانون وکلا این است
    قانون تسهیل برای سلامتی مضر است ترکش کنید

    1. هاهاها

      خخخخ

      اره واقعا

      قانون تسهیل باعث افزایش اعتیاد
      فقر
      طلاق
      کودکان کار
      گرانی نان
      کاهش‌ صادرات هم شده

      خخخخخ

  2. چرا واقعا استادان رشته حقوق سعی دارند علم قانون و حقوق را در بسیاری از موارد کم فعال و ضعیف تر نشان دهند اگر سبک علوم سیاسی یا علم دیگر دارند چرا در رشته حقوق می آیند که تدریس داشته باشند و اگر همه دانشجویان علوم سیاسی و یا حقوق ثبتی هستند بجای بیان علم حقوق خب باید به همه دانشجویان بگویند که مسیر آنان چه هست

  3. چه طور هر پزشکی پا می شه مطب می زنه و تعدادی با جان مردم بازی می کنن مشکل ایجاد نمی شه و باز برای مطب زدن از هفت خوان رستم زد نمی شن؟!، اون قت ما باید برای وکالت آزمون بدیم و پول قلمیه هم توی خانه دولت بریزیم؟!

    1. بخدا یه دکتر اشک من دراورد ..بعداز کرونا دچار رفلاکس معده مری شدم رفتم دکتر به من گفت اندوسکپی باید بشی اونم تو یک شهر دیگه مطب خودم من شرایط نداشتم راه دور برم با درد .رفتم پیش همکارش جواب بردم براش چنانی این دکتر عصبانی شد گفت من درمانت نمیکنم همونجا گریه ام گرفت گفتم طبیب فقط خداست شفا فقط دست خداست تو چکاره ایی؟ میخوام بگم اینم از وضعیت دکترهای دانشگاه ازاد که مدرک با پول میگیرن با جان مریضها بازی میشه ….چرا برای پزشکها سخت نمیگیرن؟؟؟؟؟!!

    1. دقیقا درسته بگذارید بیایند تا با سختی های این شغل و اجاره دفتر و مالیات و دارایی و بی احترامی ها در دادسراها و دادگاهها رو ببینند و متوجه بشوند که چقدر هزینه ها بالاست البته خوب آمدن اینها به نفع مالیات هستش

  4. امان از مجلس بی اطلاع و انقلابی. چند سال دیگه فساد سیستم قضایی رو فرا میگیره و به کشورهای پاکستان و بنگلادش می‌رسیم!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا