اخبار

خبرگزاری میزان: تیرماه ممنوع‌الخروجی آزاده صمدی در حضور وکیلش به وی ابلاغ شده بود

وکلاپرس _ مرکز رسانه قوه قضائیه و میزان مدعی شدند چند ماه پیش موضوع ممنوع‌الخروجی آزاده صمدی در حضور وکیلش به وی ابلاغ شده است.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته ۲۹ آبان، خبری مبنی بر مراجعه آزاده صمدی (بازیگر سینما و تلویزیون) به فرودگاه امام خمینی (ره) و ضبط پاسپورت وی در رسانه‌ها منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری میزان(وابسته به قوه قضائیه) در همین رابطه اعلام کرد: با توجه به تاکید‌های چندباره رئیس قوه قضاییه که در مقاطع مختلف به اعلام ممنوع‌الخروج بودن افراد تاکید کرده است، پیشتر ممنوع‌الخروج بودن آزاده صمدی به اطلاعش رسیده بود.

تیرماه امسال موضوع ممنوع‌الخروجی آزاده صمدی در حضور وکیل به وی ابلاغ شده و او با توجه به پرونده مفتوح قضایی تعهد داده است از کشور خارج نشود، اما با این وجود این فرد امروز با علم به ممنوع‌الخروج بودن در فرودگاه حاضر شده است.

لازم به ذکر است از چند روز گذشته هم با علم به ممنوع‌الخروج بودن تلاش‌هایی برای حل مشکل این بازیگر سینما از سوی برخی اهالی سینما آغاز شده بود و حتی کارگردان فیلم «عزیز» که همراه آزاده صمدی عازم پنجاه‌و‌چهارمین فستیوال گوا در هند بود از نهاد‌های مسئول در مورد رفع شدن یا نشدن ممنوع‌الخروجی سوال کرده و در جریان موضوع بوده است.

بیشتر بخوانید:

پیشتر حسن آقاخانی، یکی از وکلای آزاده صمدی، درباره دادنامه محکومیت موکلش مدعی شده بود: «متاسفانه قاضی محترم در رای خود بیانیه عقیدتی منتشر نموده است».

در بخش‌هایی از رأی محکومیت بدوی این بازیگر سینما و تلویزیون آمده است:

با عنایت به اینکه تحقق بزه موضوع بند سوم ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات منوط به وجود اشیاء و انتشار آن توسط متهم بوده که در مانحن فیه این مهم مفقود است، بنظر این دادگاه رفتار انتسابی به متهم ذیل عنوان جزایی صدر ماده ۶۳۸ قانون اشاره شده قابل توصیف است لذا با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات مصوب ۱۳۷۹ و مواد ۱۸ و ۶۵ و ۸۳ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و در توجه به وضعیت روحی و رفتاری متهم و فحوای گزارش واصله و با تغییر عنوان جزایی مصرح در کیفرخواست به تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی منتهی به جریحه دار نمودن عفت (عمومی) و با رعایت مقررات جدید تعدد جرایم تعزیری حکم بر محکومیت متهم به تحمل دو ماه حبس تعزیری صادر و اعلام می گردد.

سپس در اجرای مقررات پیش گفته به عنوان مجازات جایگزین حبس مقرر می دارد:

متهم به مدت شش ماه (دوره مراقبت) یکم از استفاده از فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه سایرین به عنوان بستر ترتیب دهنده و ترویج دهنده بزه موضوع پرونده -با خارج از دسترس نمودن کلیه خطوط تلفن همراه و ثابت و سریال گوشیهای همراه مورد استفاده متهم (متعلق به متهم یا در مالکیت غیر) از شبکه مخابراتی و توقیف صفحات وی در فضای مجازی- ممنوع باشد.

دوم با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی نیاز به دیده شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضد اجتماعی به صورت هر دو هفته یک بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا