اخبار مجلس شورای اسلامی

برنامه پنج ساله ششم تا پایان سال تمدید شد

وکلاپرس- نمایندگان در نشست علنی امروز مورخ چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه مجلس شورای اسلامی با تمدید تمدید برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶تا ۱۴۰۰) تا پایان سال جاری موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی اصلاح بند ز تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور  در خصوص تمدید برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۶تا ۱۴۰۰، با کلیات آن با ۱۶۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح گزارش نحوه بررسی این طرح دوفوریتی در کمیسیون برنامه و بودجه را ارائه کرد و گفت: در برنامه ششم باید زمان لازم الاجرا شدن برنامه هفتم را در نظر بگیریم با توجه به تاخیرهای صورت گرفته اعتبار برنامه ششم با وجود آنکه از سوی مجلس تمدید شد روبه اتمام است و لایحه برنامه هفتم پیش از پایان اعتبار برنامه هفتم تصویب و نهایی نخواهد شد.

برنامه ششم را تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید کرده ایم

وی ادامه داد: از این رو با توجه به زمان بر بودن بررسی برنامه هفتم و تائید آن از سوی شورای نگهبان در کمیسیون برنامه ششم را تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید کرده ایم.

پس از تصویب کلیات طرح دوفوریتی تمدید اعتبار برنامه ششم صحن علنی وارد بررسی جزئیات شد. محمدمهدی مفتح پیشنهادی برای اصلاح جزئیات ارائه کرد تا براساس آن اعتبار قانون برنامه ششم از زمان لازم الاجرا شدن برنامه هفتم لحاظ شود اما نمایندگان به این پیشنهاد رأی مثبت ندادند و در نهایت جزئیات نیز با ۱۵۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

براین اساس در بند (ز) تبصره (۲۰) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۱ عبارت «تا زمان تصویب لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه و حداکثر شش‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون» به عبارت «تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲» اصلاح می‌شود.

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا