اخبارویژه

نیلوفر حامدی و الهه محمدی به قید وثیقه موقتا از زندان آزاد شدند

وکلاپرس- نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه ‏نگار بازداشت‌شده شرق و هم میهن امروز مورخ ۲۴ دی ماه به قید وثیقه موقتا از زندان آزاد شدند.

به گزارش وکلاپرس، نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه ‏نگار بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سال گذشته امروز و پس از هفده ماه بازداشت، به طور موقت از زندان اوین آزاد شدند.

همچنین اعلام شده است که هر دو متهم ممنوع الخروج بوده و تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.

نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار روزنامه شرق، در روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ دستگیر شد. یک هفته پس از آن نیز الهه محمدی روزنامه ‏نگار روزنامه هم‌میهن نیز  توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، پس از بیش یکسال بازداشت موقت، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ترتیب به ۱۳ و ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این حکم سپس با اعتراض وکلای این دو به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و همچنان در انتظار تصمیم‌گیری در دادگاه تجدیدنظر است.

در سی ام مهر ماه از طریق خبرگزاری قوه قضاییه اعلام شد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرده است.

بر اساس این رای ها  نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران روزنامه شرق و هم میهن در دادگاه بدوی مجموعا به ۲۵ سال حبس و هرکدام ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و رسانه‌ها محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید:

در عناوین اتهامی این دو خبرنگار عنوان شده بود:

براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل شش سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

 نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

منبع تصویر: صفحه‌ی ایکس الناز محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا