اخبار قوه قضاییهویژه

نور الله قدرتی معاون حقوقی رییس قوه قضاییه شد/ نگاه قدرتی به حرفه وکالت چگونه است؟

وکلاپرس- حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی، رییس کل سابق دادگستری استان قزوین، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، در مراسمی که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی، رییس کل سابق دادگستری استان قزوین به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه معرفی شد.

پیش از این، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق مسئولیت معاونت حقوقی قوه قضائیه را برعهده داشت.

نورالله قدرتی سال ۱۳۴۰ در روستای حسینان دامغان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به اتمام رساند و سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه سمنان شد. در سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به قم رفت و پس از اخذ مدارج علمی سطح دو حوزه، در سال ۱۳۶۹ کارشناسی ارشد را در رشته الهیات دانشگاه قم به اتمام رساند.

سوابق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه

  • دادیار دادسرای الیگودرز در سال ۱۳۷۰
  • دادرس دادگاه الیگودرز
  • رییس شعبه دو حقوقی الیگودرز
  • مستشار دادگاه تجدیدنظر قم
  • معاون آموزش دادگستری قم
  • سرپرست واحد ارزیابی قضات قم
  • قائم مقام دادگستری استان قم
  • ریاست دادگستری استان خراسان شمالی
  • ریاست دادگستری استان قزوین

رویکرد حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی نسبت به نهاد وکالت

قدرتی در نشست «تقویت عدالت در پرتو تعامل نهاد وکالت و قوه قضاییه» که اخیرا به میزبانی کانون وکلای قزوین برگزار شد، حضور داشت و به نظر می‌آید این مدیر قضایی نگاه مثبتی نسبت به حرفه وکالت داشته باشد.

وی در نشست ۱۱ خرداد برخی مسئولان قضایی این استان با اعضای کانون وکلای قزوین، ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت گفته بود: وکالت یکی از دو بال فرشته عدالت است و وکیل با ارایه مستندات می‌تواند قاضی را در کشف حقیقت یاری نماید.

با این وجود حجت الاسلام قدرتی نسبت به دستمزد وکلای دادگستری نگاهی انتقادی داشته و در اظهارنظری این اعتقاد خود را چنین بیان داشته است:

با توجه به اینکه دستیابی آسان و ارزان مردم به عدالت یکی از اهداف اصلی سند تحول قضایی است، بنابراین کانون وکلای استان باید دسترسی به وکیل را برای مردم آسان و ارزان کند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های دادرسی مدنی اضافه کرد: در حال حاضر دسترسی بسیاری از اقشار متوسط و محروم جامعه به وکلا امکان‌پذیر نیست و دلیل این امر هم هزینه بالایی است که وکلا به عنوان حق‌الوکاله از افراد طلب می‌کنند.

در سوی دیگر قدرتی به نقش موثر وکلا در کاهش اطاله دادرسی معتقد است؛ به عقیده او، یکی از مهمترین دلائل اطاله دادرسی ناآگاهی مردم به قوانین و مقررات است، چون عمدتاً شهروندان دعاوی خود را به شکل صحیح در دادگستری مطرح نمی‌کنند. از سوی دیگر، قوانین بسیار گسترده و پیچیده است و این ناآگاهی از سوی دوطرف پرونده سبب طولانی شدن زمان رسیدگی می‌شود.

یک دیدگاه

  1. الهی که خدا ازت نگذره که باعث شدی افرادی با سفارشو اشنابازیت پست قضاوت بگیرن ….مطمین باش اون دنیا باید پس بدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا