توضیحات نائب رئیس کانون وکلای مرکز در پاسخ به اعتراض کارآموزان وکالت پیرامون مصوبه افزایش ۶ درصدی ظرفیت محل اشتغال

وکلاپرس– نائب رئیس کانون وکلای مرکز در پاسخ به اعتراض کارآموزان وکالت پیرامون مصوبه افزایش ۶ درصدی ظرفیت محل اشتغال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، براساس مصوبه مورخ ۲۲ خرداد ماه امسال هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در حالی که به موجب مصوبات قبلی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، محل اشتغال سی‌درصد از پذیرفته‌شدگان برتر آزمون وکالت ۱۴۰۲ در شهر انتخابی مورد نظر آنها (تهران یا شهرهای دیگر) تعیین شده بود، در جلسه روز ۲۲ خرداد با تایید هیات مدیره این رقم به ۳۶ درصد افزایش یافت.

در مصوبه ۲۲ خرداد ماه کانون وکلای مرکز اعلام شده بود:

محل اشتغال شش درصد دیگر از هفتاد درصد پذیرفته شدگان، شهر انتخابی مورد نظر آنها (تهران یا شهرهای دیگر) خواهد بود که ماخذ آن بر اساس رتبه برتر کسب شده در آزمون کارآموزی وکالت ١۴٠٢ می باشد

بیشتر بخوانید:

مبنا و جزئیات اعتراض پذیرفته شدگان چیست؟

در حال حاضر برخی پذیرفته شدگان با اشاره به تعداد و آمار قبولی‌های تهران، مدعی شده اند که افرادی که به هر دلیلی شهر تهران را به عنوان محل اشتغال انتخاب نکرده‌اند، سبب خالی ماندن ظرفیت و امکان افزایش تعداد قبولی می‌شوند؛ به عبارت دیگر آنها معتقدند ۳۰ درصد ابتدایی از قبولی‌های بدون سهمیه معادل ۹۵۹ نفر بوده است که به دلیل عدم اقدام ۵۳ نفر به هر دلیل (اعم از عدم تایید صلاحیت یا عدم انتخاب شهر تهران از سوی خودشان)، اخرین قبولی تهران ۱۰۱۲ بوده است.

برخی پذیرفته‌شدگان مدعی هستند حال با افزایش ۶ درصد (معادل ۱۸۹ نفر) اخیر، تعداد ۹۵۹ نفر نیز به ۱۲۰۱ رسیده است و بایستی ۵۳ نفر قبلی نیز به ظرفیت تهران اضافه شود و جایگزینی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

برخی قبولی ها نتوانستند شهر اشتغال خود را تعیین کنند

دکتر وحید قاسمی عهد، نائب رئیس کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس در خصوص جزئیات این مسئله گفت: براساس مصوبه نخست هیات مدیره در این خصوص، قرار بود ۳۰ درصد حق تعیین شهر داشته باشند. پذیرفته شدگان در اسفندماه سال گذشته شهر را انتخاب کردند اما متاسفانه برخی قبولی ها که اتفاقا رتبه های پایین داشتند، به هر دلیلی از جمله مشکل سایت و… نتوانستند شهر اشتغال خود را تعیین کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا ضمن عذرخواهی به این افراد اعلام کردیم که سیستم بسته شده است و باید شهرهای دیگر دارای ظرفیت مثل ورامین، پاکدشت، جوادآباد و فیروزکوه را برگزینند و آنها هم پذیرفتند.

این ۶ درصد جدید، جزو سی‌ درصدی بوده اند که نتوانستند در تعیین شهر اقدام کنند

نائب رئیس کانون وکلای مرکز با اشاره به اینکه هدف از تصویب مصوبه جدید، کمک به این افراد بوده است، گفت: هدف ۶ درصد باقیمانده‌ای بودند که شهر تعیین نکرده بودند. لذا از آنجا که این افراد جزو سی‌ درصد بوده اند و نتوانسته بودند در تعیین شهر اقدام کنند، به آنان پیامک زدیم تا بتوانند از شهرهایی که کانون برایشان انتخاب کرده بود، انصراف دهند.

اعتراض برای جایگزینی منطقی نیست

وی ادامه داد: اعتراض برخی پذیرفته‌شدگان مبنی بر اینکه بتوانند جایگزین این افراد شوند، منطقی به نظر نمی‌رسد؛ کانون وکلا حمایت از رتبه‌های برتری را که از انتخاب شهر بازمانده اند، وظیفه خود میداند.

خروج از نسخه موبایل