توضیحات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ساعات آغاز به کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ۱۵ مهر ماه

وکلاپرس- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای ابهام‌زادیی در خصوص ساعات آغاز به کار کارکنان در دستگاه‌های اجرایی گفت: ساعت شروع به کار کارکنان دولت در تمامی ادارات مطابق تصویب‌نامه اسفندماه ۱۴۰۱ هیئت وزیران است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، علاء‌الدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان با اشاره به اینکه شناورسازی ساعت آغاز به کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهرها طی بخشنامه این سازمان در دو هفته ابتدایی آغاز سال تحصیلی، از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور بود، از ادامه شناوری ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی در قالب تصویب‌نامه اسفند ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

بیشتر بخوانید:

از ۱۵ مهرماه همچنان شناوری ساعت آغاز به کار واحدهای ستادی مستقر در شهر تهران برقرار است

وی گفت: بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷‏/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸‏/۱۲‏/۱۴۰۱ هیئت وزیران، از ۱۵ مهرماه همچنان شناوری ساعت آغاز به کار واحدهای ستادی مستقر در شهر تهران برقرار است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه در راستای کنترل ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در پیک ابتدایی آغاز سال تحصیلی به تمامی کلان‌شهرها تسری داده شده بود، اعلام کرد: در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعت آغاز به کار ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، در واحدهای صنعتی ۷ صبح و بانک‌ها نیز ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک‌ها موظفند نیم ساعت زودتر یعنی ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر شوند و عملیات پیش از شروع خدمت‌رسانی را انجام داده و ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمت‌رسانی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی

معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مطابق این تصویب‌نامه، مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از  ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموزش داشته باشند و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود.

وی افزود: مراکز آموزش‌عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از ۸ صبح فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

دستگاه‌های اجرایی مکلفند با تعامل والدین با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند

رفیع‌زاده درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند‌، گفت: در تبصره بند ۱ تصویب‌نامه، اشاره شده که دستگاه‌های اجرایی مکلفند با تعامل والدین با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند.

منبع: روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور

خروج از نسخه موبایل