اخبار

طرح سوال از وزیر علوم و وزیر دادگستری در خصوص فعالیت های اسکودا

وکلاپرس- حجت الاسلام و المسلمین نقد علی، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلا و اسکودا از طرح سوال از وزرای دادگستری و علوم درباره امورات نهاد وکالت خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، محمد تقی نقد علی که این روزها مکررا در خصوص نهاد وکالت، کانون های وکلا و امور کارآموزان به اظهار نظر می پردازد، طرح سوال از وزرای دادگستری و علوم درباره مسائل صنفی نهاد وکالت را کلید زده است.

سوالات برای بررسی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلا و اسکودا از طرح سوال از امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم خبر داد و گفت: سوالات برای بررسی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و بر اساس آیین‌نامه برای بررسی به کمیسیون قضائی و حقوقی ارجاع خواهد شد و وزرا برای ارائه توضیحات در این کمیسیون حضور خواهند یافت.

برگزاری نشست کیش با کدام مجوز بوده است؟

وی افزود: محور اصلی سوال از وزیر دادگستری این است که چرا تاکنون هیچ اقدامی برای توقف فعالیت‌های اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) که یک نهاد غیرقانونی است، انجام نشده و برگزاری نشست توسط این اتحادیه در کیش با کدام مجوز بوده است؟

نقدعلی ادامه داد: عدم برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ و برطرف شدن مشکل کارآموزان سال ۱۴۰۰، مبنای قانونی طراحی سوالات آزمون وکالت توسط اسکودا و فعال نشدن CMS سوالاتی است که وزیر دادگستری باید به آن پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلا یادآور شد: اگر توضیحات وزیر پیرامون محور سوال قانع کننده باشد، طرح سوال از دستور کار خارج می‌شود و در غیر این صورت سوال برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه شده و وزیر باید در جلسه علنی حضور یافته و در این باره توضیح دهد.

چرا سازمان سنجش با اسکودا قرارداد منعقد کرده است؟

نقدعلی در مورد طرح سوال از وزیر علوم نیز گفت: سوال از وزیر علوم مبنی بر این است که چرا علیرغم غیرقانونی بودن اسکودا، سازمان سنجش برای برگزاری آزمون ها با اتحادیه مذکور قرارداد منعقد می کند و همچنین سازمان سنجش برای برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ چه اقداماتی را انجام داده است؟

واگذاری تکلیف قانونی کانون‌های وکلا به اسکودا بر خلاف قانون است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: با توجه به اینکه در ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری و تبصره اصلاحی آن مصوب هفدهم فروردین ماه ۱۳۷۶با اصلاحات بعدی و ماده ۳۸ آیین نامه اجرائی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری، برگزاری آزمون وکالت از تکالیف قانونی کانون های سراسر کشور شناخته شده بنابراین با توجه به اصل عدم تفویض اختیار، واگذاری تکلیف قانونی کانون‌های وکلای دادگستری به اسکودا بر خلاف حکم قانون و مقررات یاد شده است.

منبع: خانه ملت

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. این بی اطلاع از همه جا ،باید به جای این کارها بره جاهایی که دارن بیت المال رو چپاول میکنن. چی کار به کانون وکلا داره که هزینه هاش رو امثالِ من کارآموز میدیم.

    1. خدا وکیلی یه نماینده مجلس شأنش این نیست که بیاد بره تحقیق و تفحص از کانون وکلایی که یه نهاد مستقل و به صورت یک NGO اداره میشه بخواد تحقیق و تفحص کنه برادر برو توی نهادهای دولتی یه سرک بکش ببین چه خبره .داریم نزدیک میشیم به انتخابات دیگه باید متوسل به هر چیزی شد برای رای.

    1. این آقای نقدعلی قهرمان شما قهرمان نابود کردن کانون وکلا و وکالت است
      این همه عناد شما با کانون وکلا جای تعجب دارد
      و قطعاً از سر ناآگاهی شماست

  2. معلوم میشه ایشون علم و اطلاعات کافی در خصوص مطالبی که عرض میکنند ندارن و فقط یه سری شعار پوپولیستی میده واقعا اظهارنظر اتشون مایوس کنندست

  3. سلام و درود بر شرفت جناب نقدعلی قهرمان این انحصار طلبان وکالت باید از قانون شکنی دست بردارند و از قانون تمکین کنند

  4. به تخلف و دور زدن قانون توسط مرکز وکلای قوه هم ورود کنید
    و حق یازده هزار داوطلب جامانده را استیفا کنید

  5. باسلام و عرض ادب جناب نقدعلی ازخداوندمنان خواستارم که شمارادرراستای احقاق حق وعدالت وعدم انحصاروقانون زدایی و حمایت ازاشتغال جوانان و توسعه کشور عزیزمان حمایت فرمایند باشدروزی که یاری گرساحت مقدس اقاصاحب الزمان عج باشید درودبرشماباسپاس فراوان

  6. آفرین به آقای نقدعلی نماینده ی شجاع 👏👏👏👏👏
    گُل گفتی 🌷
    ما منتظر اتفاق های خوب هستیم .
    قانون تسهیل را به تمسخر گرفته اند ،در مقابل قانون به شدت نهادهای وکالت ایستادگی می‌کنند.
    طرح سوالات غیر استاندارد،خارج از منابع،اختلافی ،وبا این طرح عجیب و غریب از سوال داوطلبان را بیسواد خطاب می‌کنند. درصدها را با چنین آزمون هایی پایین می آورند و جار می‌زنند که داوطلبان بیسوادهستند.
    خودشان باسوالات نص محور وکالت گرفته اند ،خجالت نمی‌کشند که اینگونه به داوطلبان توهین می‌کنند.
    و البته ،بدیهی است که هر دو نهاد جمعا ۱۳ هزار پذیرفته داشته ،و از این بین ۱۱ هزار قبولی مشترک توسط مرکز وکلا اتفاق افتاده .لطفا به این موضوع هم رسیدگی فرمائید.۸۰ درصد قبولی های کانون در مرکز هم پذیرفته شده اند بدلیل عدم رعایت فاصله ی آزمونی ،حق ۱۱ هزار داوطلب ضایع شده .
    هزاران داوطلب چشم امیدشان به برگشت این حق ضایع شده توسط مرکز وکلا است .

  7. وقتی هیچی سرجاش نیست. نتیجه این میشه. این آقا …. در باره نهادی اظهار نظر می‌کنه که اطلاع کافی از اون نداره

  8. نماینده ی شجاع و انقلابی لطفا به حق داوطلبان مرکز وکلا که ۱۱ هزار قبولی مشترک اتفاق افتاده ،رسیدگی فرمائید.🙏🙏
    و منتظر برگزاری آزمون معوقه ی کانون هستیم🙏

  9. درود بر مرد بزرگ و شجاع نقدعلی قهرمان.
    ما منتظر آزمون معوقه ۱۴۰۲ هستیم.
    کانون وکلا رو سرجاش بنشونید…

  10. دوستانی که چنین اقداماتی رو تایید می کنند به این نکته هم توجه بکنند که اگر روزی وارد همین کانون به اصطلاح انحصار طلب بشوند کماکان باید شاهد چنین دخالت های فراتر از قانون باشند و خب اون موقع وقتی به عنوان وکیل به این قضیه نگاه می کنید و متضرر از این جور اتفاقات می‌شید هم امیدوارم به همین شکل پرچم مبارزه با کانون انحصار طلب رو برافراشته نگهدارید.وقتی وارد کانونی شدید که از استقلالش فقط کلمه ای بیش تر نمونده متوجه خواهید شد که نتیجه چنین اظهار نظرهایی و تایید نقض استقلال کانون وکلا و از بین رفتن شأن و اعتبار وکالت آتشی شده که دودش به چشم خودتون رفته.

  11. عجب بازی راه انداخت این مجلس ،اما باید متوجه باشید عمرجوانان بازیچه نیست ،قبلا بابرداشتن سد کنکور همین بازی روباعمرجوانان به راه انداختید ،چرابامدارک لیسانس وارشد ایجاد اشتغال نشد؟!حالا دیگه یه چندسالی با وکالت وسردفتری ودفترقضایی جوانان روسرگرم کنید بعدشم نوبت پزشکی هست درکل به بلندای عمریه جوان شماها ماجوانان روبازیچه کردید ،بااین مدارک سراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا