اخبار اسکوداویژه

رئیس اسکودا: افرادی از درون، نهاد وکالت را مورد هجمه قرار می‌دهند

وکلاپرس _ رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نشست فوق‌العاده شورای اجرایی این نهاد بر همبستگی وکلا جهت اداره نهاد وکالت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، نشست فوق‌العاده شورای اجرایی این اتحادیه بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ با حضور روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در محل اسکودا برگزار شد.

دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا در این نشست با تاکید بر ضرورت همبستگی کانون‌های وکلا در شرایط خطیر فعلی که استقلال نهاد وکالت مورد خدشه قرار گرفته است، گفت: در این برهه تاریخی رسالت ما بسیار سنگین است. باید بدانیم نهاد وکالت اصالت دارد و این اصالت و استقلال برای دادرسی عادلانه و منصفانه یک امر مهم و حیاتی به‌شمار می‌آید.

در حال حاضر در درون نهاد، افرادی در حال خودزنی هستند

وی موضوعاتی نظیر دادنامه اخیر دادگاه عالی انتظامی قضات درباره انتخابات اسکودا، تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری و اسکودا و مباحثی که در صداوسیما علیه نهاد وکالت مطرح می‌شود را از جمله موضوعات مهم نهاد وکالت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در درون نهاد، افرادی در حال خودزنی هستند و نهاد وکالت را از درون مورد هجمه قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه برای اداره نهاد وکالت باید همبستگی بیشتری با هم داشته باشیم، گفت: جریانی می‌خواهند اسکودا وجود نداشته باشد و بی‌جهت مسئله فربه بودن اسکودا را مطرح می‌کنند، لذا این مسئله بهانه‌ای بیش نیست.

دکتر کوشا در ادامه ضمن تاکید بر اعلام هم‌‌بستگی و هم‌رسانی نهاد وکالت مستقل با قوه قضا و تأکید بر ضرورت نقد سازنده و مشفقانه برای اصلاح امور به نفع مردم، تأکید کرد: برای مردم و درجهت «خیر عمومی»، از هیچ کوشش و کنشی فروگذار نخواهیم کرد و در راه تضمین و مطالبه حقوق مردم با هیچ مقام و منصبی مداهنه نمی‌کنیم و از مسئولان محترم قوه قضائیه هم استدعا داریم درجهت هم‌اندیشی با کانون‌های وکلای دادگستری و صاحب‌نظران در امور مرتبط، باب گفت‌وگو را هموار سازد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

‫۱۳ دیدگاه ها

    1. متاسفم برای مثل شما ها که با کار یه عده به ظاهر وکیل و در اصل کسی که می‌خواهد کانون وکلایی وجود نداشته باشد و مستقلترین نهاد ایران رو زیر سوال ببره موافقین متاسفم برای شماها .

  1. خب حاج جعفر شما که خودتون به خودتون رحم نمیکنید توقع دارید دیگران چیکار کنن برای شما بعدش ناراحت نباشید هر آن چه کاشتید الان دارید برداشت میکنید یادتون بود با انحصار و سالهای سال بیچاره کردید جوانان را واونها را پشت آزمون وکالت حسرت به دل گذاشتید یادتون رفته می خواستید از رشته حقوق در دانشکده های حقوق تا آزمون وکالت در انحصار خودتون نگه دارید و اجازه ندید احدی نزدیک رشته حقوق و صنف شما بشه یادتون رفته خودتون با وکلاتون با حق الوکاله های نجومی کمر مردم خم کردید یادتون رفته که تمام تلاشتون کردید تا رشته حقوق به حصار بکشید ولی خوشبختانه مقامات وزارت علوم و دانشگاه ها مانع این کار شدند حالا بکشید هر آنچه بر سر ما آوردید از درون دچار لغزش و اضمحلال شدید

    1. از دشمنان برند شکایت به دوستان
      گر دوست دشمن است شکایت کجا بریم . از دست وکلای کانون شکایت کجا بریم ؟!اگر یک مکانیک در تعمیر کوتاهی کند. اتحادیه مربوطه ورود می کند و خسارت را پرداخت می کند اما خدا نکند کارتان به دادسرا و دادگاه کانون وکلا بکشد چنان از همکار متخلف خود حمایت می کنند که گویا مقصر و متخلف شما بوده اید. بعد هم از شرافت و سوگند و حقوق مردم صحبت میکنند و سینه چاک می کنند که ما مدافع مردم هستیم. ….. پس سوگند راستی و درستی در همه امور به چه معناست ؟!اگر سوگند امری فرمایشی و نمایشی است چرا انجام می شود؟!

  2. سپاس از زحمات دائمی تان. هر چند با توجه به محیط پیرامونی امید چندانی به موفقیت نیست

  3. خوب حتما در درون وکلا ناراضی زیاده از خودتون دیگه همینه باید تو این چهل سال همبستگی میداشتین بجا زیراب زنی و رقابت ناسالم کاری

  4. درود بر شما دکتر کوشا عزیز
    واقعا کانون وکلا یکی از معدود ارکان این مملکت هست که توسط نا بخردان فتح نشده و در آن هنوز بویی از شایسته سالاری به مشام میرسد و تنها مشکل با این نهاد در واقع همین شایسته سالاری و مبتنی بر قانون بودن آن است در زمانی که بوی تعفن رانت و پارتی کل ارکان دولتی و بخش خصوصی رو برداشته

  5. متاسفانه درج دیدگاه هم اشنا میخواد کانون وکلا در شرایط فعلی محلی لز اعراب ندارد بنده ۴سال است در نوبت پروانه هستم چون مخالف وکالت کارکنان بازتشسته حقوقی هستندبهانه ترراشی کردند اموزش فرستاند در شهر دیگر و اخر در اختبار رد کردند فارغ التحصیل سال ۵۹ شهید بهشتی فوق لیسانس و دکترای را حین خدمت گرفتم سی و یکسال کار حقوقی کردم و در ابتداا برای پروانه کارانوزی ۹۰ ملیون تومان از من گرفتند این عمل کرد انحصار طلبی نیست اقای رییس چنان تفرعنی دارد انگار طلبکار است رییس قبلی انگار تافته جدا بافته و فعلی هم …. چون کارکنان بازرسان از بین وکلا دوسال هستند هیچوقت ساختار جدی وجود ندارد نه نظارتی نه اداری هنگامه ای است

  6. متاسفانه سیستم حقوقی و قضایی ما بسیار بسیار بسیار ضعیف هست .بعنوان مثال فردی که مالباخته هست باید چند برابر مال از دست رفته ش بده به وکیل و کارشناس ،آخرش هم پرونده ش به جایی نمیرسه و جالب‌تر از همه اینه که اگر در این میان قاضی پرونده ش عوض بشه دوباره پرونده باید از اول با هزینه های جدید به جریان بیفته .

  7. با سلام و احترام خدمت ریاست محترم اسکودا ؛ ضمن خسته نباشید
    تقاضا دارم علاوه بر دغدغه و اهتمامی که به وجاهت کسوت وکیل در جامعه میدهید کمی هم به فارغ التحصیلان رشته حقوق بیشتر توجه فرمایید ؛ والا ما ها هم بچه های همین آب و خاکیم و از بد حادثه به دانشکده حقوق رفته و با هزار امید و آرزو چند سال از بهترین سالهای نوجوانی و جوانی مان را صرف کردیم تا بلکه بتوانیم در رشته تحصیلی مورد نظر صاحب شغل و کسبی بشویم ؛ ولی با نگاه مغرضانه و انحصارطلبانه گروهی از مسئولین متاسفانه از پس این آزمون های بس غیرمنصفانه کمر راست نکردیم ؛ لطفا بیایید و بگویید من و امثال من هم بچه های شما هستیم حق زندگی و کار و شغل داریم خواهشن با این طریق آزمونهای ناجوانمردانه جوانی مارا به هدر ندهید ؛ ما هم آرزوی شغل و تشکیل خانواده و …. داریم ؛ آرزوها و آینده مارا نگذارید با سختگیری نابجا بر باد رود .
    عمرتان پاینده و پیروز باشید .
    غرض نقشی است کز ما باز ماند.👋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا