اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای خراسان: کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ بعد از رمضان آغاز می‌شود

وکلاپرس- با انعکاس وضعیت نامشخص پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ و بلاتکلیفی ۸ ماهه آنان، رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان در پیامی وعده داد کلاس های آموزش کارآموزان این کانون با پایان ماه رمضان آغاز خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس با گذشت ۸ ماه از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ هنوز وضعیت جذب پذیرفته شدگان این آزمون در اغلب کانون‌های وکلا در هاله ای از ابهام قرار دارد و با عدم تعیین وضعیت اصلاحات آیین نامه جدید لایحه استقلال همچنان پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ بلاتکلیف هستند.

در همین راستا دکتر عباس شیخ الاسلامی، رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان، در کانال تلگرامی اش وعده شروع دوره دو ماهه کارآموزی پس از اتمام ماه رمضان را داد و با توصیه‌هایی بر اهمیت دوران کارآموزی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

دکتر شیخ الاسلامی نوشت:

سلام؛ پذیرفته شدگان آزمون ورودی وکالت ۱۴۰۰؛ پس از طی مراحل قانونی جذب؛ دوران کارآموزی خود را بزودی آغاز می کنند.

پذیرفته شدگان کانون خراسان رضوی و جنوبی نیز بعد از ماه مبارک رمضان؛ به سلامتی دوران شیرین کارآموزی خود را با کلاس های آموزشی در مرحله اول طی دوره دو ماهه شروع خواهند کرد. کمیسیون کارآموزی کانون خراسان نیز همگام با اسکودا برنامه شصت ساعته آموزش امور کاربردی وکالت را برنامه ریزی کرده است. مسلما هدف دوره تقویت علمی و تجربی همکاران جوان است و آزمون پایان دوره دو ماهه نیز با هدف ایجاد انگیزه یادگیری بهتر و نه خدای ناکرده مچ گیری و تقابل با قانون مصوب است.

در خصوص مرحله دوم و دوره شش ماهه کارآموزی در دادگستری نیز جلسات مقدماتی با مسئولین دادگستری استان برگزار و نهایتا مساعدت برای آشنایی کامل کارآموزان با رویه های قضایی با حضور در دادگاهها فراهم شده است.

در خصوص انتخاب شهر محل کارآموزی شش ماهه هم با ایجاد تنوع لازم حق انتخاب (حدود شصت در صد مشهد و بقیه بر اساس محل سکونت کارآموزان) مورد موافقت قرار گرفته است.

امیدوارم نهایتا پس از آمادگی کافی کاراموزان محترم با انتخاب وکیل سرپرست وارد مرحله سوم و با انجام وکالت در سطح محدود از آموخته های این دوره در تکمیل کسب تجربه بهره برده و با اختبار نهایی پروانه وکالت پایه یک را اخذ کنند.

اما به عنوان عضو کوچکی خانواده بزرگ وکالت چند توصیه به همکاران جوان و پر استعدادم دارم:

۱) کارآموزی را جدی بگیرید. وکلای قوی معمولا وکلایی هستند که خوب کارآموزی کرده و این دوره مهم را مزاحم ندیدند.

۲) عجله نکنید. بزرگان حرفه ما می گفتند، وکالت درخت گردو است باید سالیان سال تلاش کنید تا از محصول آن استفاده کنید. لازمه آن هم سواد و صداقت است و عجله و ارتباطات نامشروع در جهت کسب پرونده به هر قیمت نیز کرم این درخت است.

۳) در دوره کارآموزی با جرات اعلام کنید کارآموزید؛ همانطور که در دوره دانشجویی به کار بردن عبارت دانشجو را برای خود افتخار می دانستید.همه وکلا این دوره را گذراندند.

۴) مدیران کانون و کمیسیون کارآموزی نگاهشان به شما واقعا پدرانه است و اگر گاه سختگیری ملاحظه می کنید، آنرا ناشی از تعصب نسبت به بالا بردن کیفیت دوره کارآموزی بدانید.

۵) به شایعات ابدا توجه نکنید. تلاش اتحادیه و کانون ها ایجاد شفافیت و صداقت در برخورد با کارآموزان است.

۶) پایه کارتان را قوی بگذارید. سعی کنید از ابتدا به کارآموزی شریف با صداقت؛ عادل و حق طلب و با اخلاق شهره شوید. مسلما در این صورت ارباب رجوع و به تبع آن مال هم بدنبال شما می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا