یادداشت

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید چیست؟

اگر درگیر پرونده حقوقی شده اید، اولین موردی که به آن فکر می کنید، انتخاب و اخذ یک وکیل است. همانطور که می دانید، پرونده های حقوقی از پیچیدگی های بسیاری برخوردار هستند و معمولا رسیدگی به آن ها هفته ها، ماه ها و حتی سال ها طول می کشد.

گاهی اوقات صرف هزینه و زمان نیز کارساز نیست و پرونده با شکست مواجه خواهد شد. از همین رو زمانی که افراد با یک مشکل حقوقی روبرو می شوند، ترجیح می دهند از همان ابتدا کار را به یک وکیل بسپارند تا وی با تخصص و دانشی که دارد، از همان ابتدا اقدامات لازم را انجام دهد. اما بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید چیست؟

استفاده از سایت های حقوقی

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید، استفاده از سایت های حقوقی مانند mastervakil.com است. این سبک از سایت ها به گونه ای هستند که به بررسی مسائل حقوقی گوناگون می پردازند و روند رسیدگی و بررسی آن ها را به طور کامل توضیح می دهند.

اما از دیگر ویژگی این سبک از سایت ها می توان به معرفی وکیل همراه با سوابق و فعالیت‌هایی که انجام می دهند، اشاره کرد.

در سایت های حقوقی صفحاتی به معرفی وکلا در زمینه های مختلف در شهر و منطقه های مختلف اختصاص داده شده است؛ به طوری که برای مثال شما می توانید برای رسیدگی به پرونده طلاق خود، بهترین وکیل طلاق در تهران یا هر شهر دیگری که می خواهید را پیدا کنید.

در صفحه ای که به این موضوع اختصاص داده شده است، شما می توانید لیستی از نام وکلا که در حوزه طلاق به صورت اختصاصی فعالیت می کنند را ببینید.

سابقه، تجربیات و هر اطلاعات دیگری که از وکیل بخواهید، در سایت مستر وکیل وجود دارد؛ بنابراین شما می توانید با بررسی درست، بهترین انتخاب را داشته باشید و پرونده را به یک وکیل با تجربه بسپارید.

استفاده از تجربیات دیگر افراد

در راستای بررسی بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید، می توان به استفاده از تجربیات دیگر افراد نیز اشاره کرد. مسلما اطراف تمام ما، آشنا و بستگانی وجود دارد که برای حل یک موضوع حقوقی از وکیل کمک گرفته اند. اگر آن ها از فعالیت وکیل انتخابی رضایت داشته اند و معتقد هستند وکیل تجربه و تخصص کاملی دارد، می توانید یک جلسه مشاوره با وکیل ترتیب دهید.

در جلسه مشاوره، موضوعی که برایتان پیش آمده است را به طور کامل بازگو کنید و وکیل را در جریان جزئیات پرونده قرار دهید. در ادامه صبر کنید تا وکیل نظر خود را در رابطه با پرونده بگوید؛ سپس اگر وکیل توانست نظر شما را جلب کند و موفق به ارائه یک راه حل شد، می توانید قرارداد مربوط به پیگیری پرونده را با خیال راحت ببندید.

استفاده از فضای مجازی و اینترنت

از دیگر روش هایی که می توان از آن به عنوان بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید یاد کرد، استفاده از فضای مجازی و اینترنت است. امروزه افراد زمانی که به دنبال یک شیء یا یک شخص می گردند، اولین کاری که انجام می دهند، جستجو در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. بنابراین شما نیز می توانید با یک جستجو ساده با وکلای تخصصی در حوزه ای که می خواهید آشنا شوید. شبکه های اجتماعی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، متنوع هستند که برای مثال می توان به لینکدین، کانال های تلگرامی و … اشاره کرد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که نمی توان به طور صد در صد به شبکه های اجتماعی اعتماد کرد، زیرا امکان دارد در این شبکه های اجتماعی دروغ نیز منتشر شود.

از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که از سایر روش های پیدا کردن وکیل که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید.

ویژگی های یک وکیل با تجربه و حرفه ای

در بخش های پیشین مقاله، در رابطه با بهترین راه پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید صحبت کردیم؛ اما سوالی که پیش می آید، این است که یک وکیل با تجربه چه خصوصیاتی دارد و چگونه می توان آن ها را شناسایی کرد؟ در ادامه یکسری ویژگی را به شما معرفی می کنیم که اگر وکیل آن ها را داشته باشد، از جمله وکلای با تجربه به شمار می آید.

سابقه کاری بالا

اولین موردی که می تواند نشان دهنده تجربه بالای یک وکیل باشد، سابقه کاری وی است. هر چه یک وکیل سال های بیشتری کار کرده باشد، تجربه بیشتری نیز بدست آورده است و می تواند هنگام مواجه با مشکلات، عملکرد بهتری از خود نشان دهد. البته هستند وکلایی که سابقه کاری طولانی دارند، اما نتوانسته اند در طول دوران کاری خود تجربه لازم را بدست آورند!

اخلاق حرفه ای

دیگر ویژگی یک وکیل خوب و با تجربه، اخلاق حرفه ای است. وکیل باید با موکل خود ارتباط خوبی برقرار کند تا بتواند بررسی ها را به بهترین شکل انجام دهد و به حل پرونده شما کمک کند.

امانت داری و رازداری

یک وکیل خوب که تجربه کاری بالایی دارد، می داند به واسطه شغلی که دارد، باید امانت دار و رازدار باشد. بنابراین باید اطلاعات موکل خود را حفظ کند و آن را در اختیار فرد دیگر قرار ندهد؛ دقت داشته باشید که اگر وکیل رازدار و امانت دار نباشد، موکل به او اعتماد نمی کند و اطلاعاتی که ممکن است به پرونده کمک کنند را در اختیار وی قرار نمی دهد.

دریافت حق الوکاله منصفانه

یک وکیل خوب و با تجربه، باید حق الوکاله خدمات خود را به گونه ای تعیین کند که افراد بتوانند زمان مواجه با مشکل به سراغ وی بروند. البته حق الوکاله ای که وکیل دریافت می کند، به فاکتورهای مختلفی مانند سختی پرونده، نوع آن، زمانی که صرف می شود و … بستگی دارد.

کلام آخر

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل با تجربه در سال جدید چیست؟ هر آنچه باید در رابطه با پاسخ این سوال می دانستید در اختیارتان قرار گرفت. حال اگر درگیر پرونده حقوقی شدید و به دنبال وکیل هستید، از یک روش معرفی شده کمک بگیرید و با خیال راحت پرونده را به یک وکیل حقوقی حرفه ای و خبره بسپارید تا شما را در کوتاه ترین زمان به حق و حقوقی که دارید برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا