هنر و سینماویژه

سریال دهن لق بر روی آنتن شبکه پنج : داستان وکیلی گمنام که درگیر پرونده‌ قتل می‌شود + تیزر

وکلاپرس _ سریال دهن‌لق با درونمایه حقوقی – جنایی از ابتدای فصل زمستان سال جاری در ۱۶ قسمت از شبکه تهران به نمایش در خواهد آمد. این سریال محصول سال ۲۰۲۲ کره جنوبی است.

به گزارش وکلاپرس، مجموعهٔ تلویزیونی اکشن – درام دهن لق با نام انگلیسی «Big Mouth» و «Big Mouse» (هر دو به صورت 빅마우스 در زبان کره‌ای نوشته می‌شوند) محصول ۲۰۲۲ کره جنوبی است. این مجموعه داستان یک وکیل معمولی و ضعیف را روایت می‌کند که درگیر پروندهٔ قتل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این سریال ۱۶ قسمتی جدیدترین محصول شبکه MBC است که توسط اوه چانگ هوان و بائه هیون جین کارگردانی شده است.

سریال دهن لق از زمان انتشار توانست میان آثار کره‌ای در حال پخش، در بین بینندگان به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. سریالی که در آن شاهد موش و گربه بازی‌های فراوانی میان قهرمان داستان و افرادی هستیم که در پی نابودی و مرگ او هستند.

فیلمنامه سریال توسط کیم ها رام (Kim Ha ram) به نگارش درآمده است.

این مجموعه در تاریخ ۲۹ ماه جولای سال ۲۰۲۲(۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۱) با پخش سراسری در روزهای جمعه و شنبه، به طور رسمی از شبکه MBC کره‌جنوبی، منتشر شد. پلتفرم دیزنی پلاس حق انتشار این مجموعه را برای پخش جهانی آن خریداری کرده است.

وکیلی نه چندان موفق که به صدر اخبار می‌آید

دهن لق داستان وکیلی به نام پارک چانگ هو (Park Chang Ho) را روایت می‌کند.

پارک چانگ هو، وکیلی نه چندان موفق است که از شانس بدش با پرونده‌ قتل رازآلود پرکششی مواجه می‌شود.

از همان دقایق اول قبول کردن این پرونده، زندگی چانگ هو، دست‌خوش تغییراتی می‌شود که او را از یک وکیل گمنام تبدیل به مرد شماره یک اخبار می‌کند.

سمت دیگر این قصه با شخصیتی مرموز و مبهمی به نام موش بزرگ (Big Mouse) رو به رو می‌شویم؛ یکی از خطرناک‌ترین و قهارترین مجرمین، که مردم کره تا به امروز با آن مواجه شده است.

پارک چانگ هو به قدری خودش را غرق یافتن حقیقت پرونده قتل می‌کند که یک روز با دسیسه مظنونین و متهمین به قتل با اتهام مصرف مواد مخدر در حین رانندگی مواجه می‌شود. اتهامی که باعث وارد شدن این وکیل بدشانس به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های کره جنوبی شده و عملا چانگ هو با مرحله جدیدی از زندگی پر فراز و نشیبش، رو به رو می‌شود.

وکیل دادگستری یا موش بزرگ؟

چانگ هویی که تنها به اتهام مصرف مواد مخدر، دستگیر شده است، به یکباره از سمت رسانه‌ها و پلیس به عنوان موش بزرگ معرفی می‌شود؛ مسئله‌ای که برای این وکیل دادگستری شوکی عظیم و غیرقابل باور است. در ابتدا چانگ هو، تلاش می‌کند هویت اصلی خود یعنی یک وکیل دادگستری را حفظ کرده و به همه ثابت کند که در موردش اشتباه شده است.

با این وجود پس از رخ دادن حوادث مختلف، چانگ هو مجبور می‌شود برای بقا و زنده ماندن خود و خانواده‌اش، تظاهر کند که او موش بزرگ است. تصمیمی که سرآغاز اتفاقاتی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود…

بیشتر بخوانید:

سریال کره ای دهن لق، به خوبی توانسته است مرز بین واقعیت و دروغ را حفظ کند. مرزی که تا دقیقه آخر مخاطب را کنجکاو نگه می‌دارد که بیگ ماوس واقعی چه کسی است؟ آیا واقعا پارک چانگ هو، بیگ ماوس است و این تنها یک بازی پیچیده از سمت او برای فریب دادن اطرافیانش است یا او هم مانند بسیاری از افراد، در دام این کلاهبردار و مجرم قهار گیر افتاده است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. از اطلاع رسانی در این خصوص قدردانی می گردد و اینکه تشویق پخش اینچنین سریال های آموزنده لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا