اخبار کارآموزی وکالتویژه

عبدلیان پور : بسیاری از روسای دادگستری‌ها نامه زدند که نمی‌توانیم کارآموزان جدید وکالت را پذیرش کنیم

وکلاپرس ـ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از عدم استقبال بسیاری از دادگستری ها برای پذیرش کارآموزان جدید وکالت به علت عدم آماده بودن زیرساخت‌ها خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مصاحبه با میزان از مشکلات دادگستری ها برای پذیرش کارآموزان وکالت گفت.

بیشتر بخوانید:

حسن عبدلیان پور گفت: با توجه به تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و پذیرش حداکثری کارآموزان وکالت و اینکه مصاحبه‌های علمی و عملی حذف شده است و در واقع مصاحبه بعد از آزمون نداریم دادگاه‌های علنی برخط می‌تواند در کنار سایر دوره‌های کارگاه‌های آموزشی، دوره آموزشی مناسبی برای این عزیزان باشد، از این رو شرکت در دادگاه‌های علنی برخط ویژه کارآموزان را الزامی خواهیم کرد.

این مسئول قضایی ادامه داد: حقیقتا با توجه به موضوع پذیرش حداکثری کارآموزان وکالت دادگاه‌ها فضای فیزیکی برای ورود این همه کارآموز را ندارد، بسیاری از روسای دادگستری‌ها نامه زدند و اعلام کرده اند که نمی‌توانیم کار آموزان جدید را پذیرش کنیم، با توجه به ظرفیت برگزاری دادگاه‌های آنلاین این معضل نیز برطرف خواهد شد.

منبع: میزان

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. خب با قانون تسهیل دارید کیلویی وکیل میگیرید
    اقای عبدلیان پور شما بدتون نمیاد تعداد وکلای مشاوران بیشتر از کانون بشه واسه همین طرفداره طرح تسهیل هستید

  2. غلط کردن که ظرفیت پذیرش ندارن😐اون زمانی که در دانشگاه رو به روی همه باز کردن و شد بنگاه مدرک دهی اونجا خفه بودن و الان که درس و مشقمون تموم شده دوست ندارن همکار بشیم چون همه چیزو واسه خودشون میخان چون میدونن که کار رو یاد بگیریم ضرر میکنن قدیمی ترها😐 ماها چند سال باید تو صف وکالت بگذرونیم تا بالایی ها مجوز بهمون بدن🤔

  3. این هم منطق حقوق دانه‌ای عزیز
    این هم از عدالت عداتمند۶ای عزیز
    ۴ درصد پذیرش بوده الان شده ۱۳ درصد
    این درصد هم زیاد میبینن
    به بهانه حق مردم
    هنوز دفاعی ندیدن لایحه ای ندیدن
    کارآموزان جدید ندیدن
    کلا میگن نه نه نه
    چه اونی که خونده وسواس قابل قبولی داره چه اونی که نخونده همه را به یک چوب میرانن
    فقط موندم خیلیا چطور پارسال قبول نشدن امسال همچنان امتحان دادن اگر پارسال همه با هر سطح سوادی قبول شدن…فک کنم قصدشان اینه کلا دیگه وکیل پذیرش نشه

  4. من در دادگستری کار می کنم . کارآموزان راحت طلب شده اند. فقط می خواهند بدون حضور در جلسات دادگاه یا بدون خواندن پرونده در دفتر شعبه دفترچه کار آموزی آنها مهر شود . پس کی میخواهید کار را یاد بگیرید. وکالت شغل بسیار حساسی است. تا زحمت نکشید به جایی نمی رسید . آن هم در این بازار شلوغ وکالت

  5. قابل توجه امضا کنندگان مصوبه ای که شش ماه آموزش را در دوران کارآموزی تصویب کرده بودند ، تعجب است بدون هماهنگی با قوه قضائیه این موضوع تصویب شده یعنی وکلایی که همفکری نمودن از نقش ثالث در موضوع مطلع نبودن یا بودند و تعجیل کردن

  6. اول قانون رو تصویب می کنند بعد میان فکر می کنند که این قانون اشتباه بوده متاسفانه از این دست قوانین فراوانه مثل ساخت فولاد ها در کویر های مرکزی ایران با فشار نمایندگان منفعت طلب الان هم میگن اشتباه کردیم باید توساحل ها می ساختیم و دهها میلیارد دلار به باد رفت

  7. عبدلیان پور نصف مردم ایران رو وکیل دادگستری کرد. خدا به داد مردم برسه. بزودی شاهد فساد زیاد در سیستم قضایی بدلیل اشباع وحشتناک وکلا خواهیم بود.

  8. چون باند ورانت خوار ی واختلاس وغارت هست معلومه که باهاشون مخالفت می کنند
    روسای شیفته قدرت وثروت هستند نه داد رسی

  9. ربطی به قانون تسهیل ندارن مصوبه کانون بود کارآموز برود قوه قضائیه باید از حضرات پرسیده شود شما زمان کارآموزی چند پرونده قضایی را خلاصه نویسی کردید .

  10. سلام
    مهمترین دلیل و مطالبه بحق جامعه کمبود وکیل بود.
    متأسفانه مجلس بجای پرورش و تربیت وکیل، درصدد توزیع پروانه وکالت برآمده!!!

    خداوند جان و مال و عِرض مردم بی‌پناهی که آخرین پناه خود را قانون و دادخواهی میباند از گزند این نوع تصمیمات خانمانسوز محفوظ بدارد.

  11. آیا ما در جامعه کمبود وکیل داریم یا کمبود پروانه وکالت در دست هر بظاهر وکیل!!؟

    خدایا ما را از دست این نمایندگان نجات بده

  12. آیا نباید برای هر شغل متخصص داشت؟ مجاس محترم باور کن متخصص و متقاضی فرق دارد! پس چرا با پخش پروانه وکالت به هر متقاضی میخواهید چنین بلایی سر جامعه بیاورید؟

  13. با این ازمونی که کانون و مرکز برگزار کرد در حق همه داوطلبان نامردی کردن ‌.قضیه اینه که برای دور زدن قانون تسهیل توسط کانون و مرکز وکلا پاسخ صحیح سئوالات به تعدادی از نورچشمیها پیش از ازمون داده شده که سطح تراز بره بالا و باقی شرکت کننده ها نتوانند به سطح تراز قبولی برسند و این بازی کثیفی هست
    اینجور سئوال دادن برای سنجش سطح علمی نیست برای پیچوندن هست در واقع
    هرتصمیمی که مجلس برای برخورد با اینها میگیره درسته

  14. خدایا شکرت که به انحصار طلبی اسن وکلای مرکز و کانون پایان دادید ، مجلس محترم دستمریزاد ، طرف میره هفت سال پزشکی میخونه بعد میاد چهار سال تخصص میخونه بعد میره سه سال فوق تخصص میخونه یعنی چهارده سال درس میخونه بعدش میره وزارت بهداشت و آنجا با دیدن داشتن مدارکش فورا بهش پروانه مطب می دهند بعد شما وکلا چهار سال درس حقوق میخونید و یکراست می روید سر کسب و کاسبیتان بعد برای اینکه دست تو کارتون زیاد نشه دور هم می نشینید و کانون وکلا و مرکز وکلا درست میکنید تا سنک اندازی کنید جلوی همون جوانی که جهار سال درس حقوق خونده و میخواد وارد بازار کار بشود ، حالا میگید با چم و خم وکالت آشنا نیست، درست باید مثل همون پزشکه بره دو سال طرح بگذرونه یاد بگیره ، دیکه امتحان گذاشتن و ورود به حرفه وکالتش دیگه چیه ؟!!!!
    ما دانشجویان حقوق هم به نوبه خود از این اقدام حماسی اش در کوتاه کردن دست انحصار طلبان وکالت حمایت میکنیم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا