اخبار بین المللی

اردوغان: از تخصص حدود ۲۰۰ وکیل برای پیگیری جنایات اسرائیل استفاده می‌کنیم

وکلاپرس- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از پیگیری حقوقی اقدامات اسرائیل در غزه، با حضور ۲۰۰ وکیل خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه های عربی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در  مسیر بازگشت از دیدار رسمی مقامات آلمان، در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با  حرکات رژیم اسرائیل به سخنرانی پرداخت.

استفاده از تخصص وکلا برای پیگیری جنایات اسرائیل

 اردوغان گفت: در صورتی که آلمان برای میانجی گری جهت آزادی ۱۰ هزار اسیر فلسطینی در سرزمین های اشغالی تلاش کند، این کشور آماده تلاش برای آزاد سازی گروگان های «اسرائیلی» در نوار غزه است.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: با استفاده از تخصص حدود ۲۰۰ وکیل برای پیگرد اسرائیل در زمینه جنایاتش در غزه تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اسرائیل باید اسرای فلسطینی را آزاد کند تا پس از آن، ترکیه تلاش‌هایش را برای آزادی اسرا نزد حماس به کار گیرد.

 سخن می‌گفت، تصریح کرد: لازم است ابتدا اسرای فلسطینی آزاد شوند تا حماس نیز اسرای اسرائیلی را آزاد کند.

چرا غرب سکوت پیشه کرده است؟

اردوغان تأکید کرد: وقتی کشته ها در یک رویارویی، مسلمان باشند غرب هیچ اهمیتی به آنها نمی دهد. چرا غرب درباره شهادت ۱۳ هزار نفر توسط رژیم اسرائیل سکوت پیشه کرده است؟

بیشتر بخوانید:

اردوغان خاطرنشان کرد: اسرائیل به غزه حمله می کند و غیرنظامیان را با وحشی گری به شهادت می رساند که دلیل این امر، قدرت آن رژیم نیست بلکه ضعف همسایگانش است.

اقدامات اسرائیل در غزه جنایت جنگی است

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از مواضع کشورهای مسلمان درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد: اقدامات اسرائیل در غزه، جنایت جنگی است.

اردوغان در پایان گفت: اولویت ما در حال حاضر، برقراری آتش بس است و پس از آن، برای وادار کردن رژیم اسرائیل به پرداخت بهای جنایاتش در غزه تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا