اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

بررسی مجدد طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل در شرکت ها در کمیته فرعی کمیسیون حقوقی

وکلاپرس ـ طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل در شرکت‌ها و موسسات خصوصی که چندی است از دستور کار کمیسیون حقوقی خارج شده بود، مجددا در دستور کار یکی از کمیته های فرعی این کمیسیون قرار گرفته است.

به گزارش وکلاپرس، طرح اصلاح قانون استفاده برخی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی که بیش از سه ماه است از دستور کار کمیسیون حقوقی خارج شده بود، مجدداً توسط کمیته حقوق خصوصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

اگرچه دکتر جلیل مالکی(رئیس سابق کانون وکلای مرکز) در تاریخ ۲۶ مهر از رد شدن این طرح در کمیسیون حقوقی مجلس خبر داده بود، لیکن موسی غضنفرآبادی(رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس) به وکلاپرس گفته بود: «این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی رأی لازم را نیاورد. قرار است چکش‌کاری دیگری نسبت به این طرح انجام شود تا مجدداً در دستور کار کمیسیون برای بررسی نهایی قرار گیرد.»

دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی
دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی

بر اساس طرح مذکور، علاوه بر نهادهای دولتی، شرکت ها و موسسات خصوصی نیز قادر خواهند بود از نماینده حقوقی غیر وکیل در محاکم دادگستری و مراجع قضایی استفاده کنند.

پیشتر محمدتقی نقدعلی(نماینده مجلس و مسئول بررسی طرح) درباره علت تعویق تصویب این طرح مدعی شده بود: «فشار ذینفعان باعث تعویق بررسی و تصویب این طرح شده است، آن‌ها نمی‌خواهند این اتفاق مهم بیفتد و از این رو، شب و روز در حال لابی گری هستند تا منویات خود را به کرسی بنشانند. ما نمایندگان، حافظان همه مردم هستیم و حتما و قطعا تحت تاثیر این لابی‌ها قرار نخواهیم گرفت.»

متن طرح اصلاح قانون استفاده برخی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضاییدر مطلب پایین ملاحظه کنید.

تذکر: به این طرح اصلاحات و الحاقاتی اضافه شده که هنوز از سوی کمیسیون حقوقی منتشر نشده است

طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی +‌متن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا