اخبار صنفیویژه

تصمیم اخیر عزیزان مرکز مشاوران قوه قضاییه منجر به تضعیف نهاد وکالت می شود

وکلاپرس ـ نایب رییس اسکودا درباره موضع متفاوت مرکز وکلای قوه قضاییه در خصوص کسب و کار تلقی شدن حرفه وکالت در جلسات مجلس و هیأت مقررات زدایی گفت: تصمیم این عزیزان موجب تضعیف نهاد وکالت می شود.

به گزارش وکلاپرس، دکتر ابراهیم کیانی، نایب رییس اسکودا، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس از موضع اخیر مرکز وکلای قوه قضاییه در پذیرش رویکرد هیأت مقررات زدایی در کسب و کار تلفی کردن حرفه وکالت ابراز تعجب کرد.

کیانی در این زمینه گفت: یکی از تصمیمات عجیب مرکز مشاوران پذیرش طرح تسهیل صدور مجوز کسب وکار در کمیسیون ویژه جهش رونق و تولید مجلس شورای اسلامی و نیز تصمیم اخیر هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

بیشتر بخوانید:

چنین تصمیماتی مجموع وکلا را دچار مشکل خواهد کرد

وی افزود: پذیرش عنوان کسب کار در جلسات کمیسیون مجلس و هیأت مقررات زدایی ازسوی مرکز مشاوران باعث تضعیف نهاد وکالت می شود و مشخص نیست عزیزان مرکز برچه مبنایی و با کدام اصول حاضر می شوند چنین موافقتی را اعلام نمایند؟

سخنگوی اسکودا درباره مخالفت کانون های وکلا با کسب و کار تلقی شدن حرفه وکالت و اختلاف نظر با مدیران مرکز وکلای قوه قضاییه بیان کرد: ما هیچ تقابلی با این عزیزان نداریم اما چنین تصمیماتی کل وکلا و همکاران ما را دچار اشکال خواهد نمود. کانون وکلا خود و وکلای خود را تاجر نمی داند و حفظ و جایگاه حق دفاع ومنزلت آن را مهم و اساسی می داند. مطلب قابل تامل برای من این است که آیا همکاران عزیز در این مرکز با تصمیمات مدیران خود موافق هستند یا خیر؟

موضع اخیر مدیران مرکز وکلای قوه قضاییه چه بود؟

 به گفته رییس کانون وکلای مرکز روز دوشنبه(۲۳ فروردین ۱۴۰۰) هیأت مقررات زدایی وزارت اقتصاد و امور دارایی حرفه وکالت را مشمول عنوان کسب و کار تلقی کرده و در این خصوص رأیی را صادر کرد.

به گفته دکتر جلیل مالکی تصمیم هیأت مقررات زدایی با واکنش جدی این مقام مسئول روبرو شده است لیکن«در این جلسه متأسفانه نمایندگان مرکز مشاوران اساس شمول مقررات کسب و کار به این مرکز را پذیرفتند و اعمال آن را موکول به تأیید رئیس محترم قوه قضائیه کردند.»

بیشتر بخوانید: دستور رییس مرکز وکلای قوه قضاییه برای خروج نمایندگان مرکز از مذاکرات طرح تسهیل مجوز کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا