اخبار کارآموزی وکالتویژه

نامه قائم مقام معاون حقوقی قوه قضائیه به رؤسای کانون‌های وکلا درباره انتخاب وکیل سرپرست

وکلاپرس- قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در نامه ای به روسای کانون های وکلای دادگستری کشور، بر انتخاب وکیل سرپرست در دوران کارآموزی مطابق مفاد ماده ۵۶ آیین نامه لایحه استقلال تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، طبق ماده ۵۶ آئین نامه اجرائی لایحه استقلال، کارآموز پس از طی مرحله دوم کارآموزی موظف است وکیل سرپرست خود را با شرایط مقرر از محل کارآموزی انتخاب و موافقت نامه وی را به کانون ارائه دهد و در غیر این صورت رئیس کانون وکیل سرپرست را انتخاب میکند.

حسب نامه منتشره از معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در برخی کانون ها، انتخاب وکیل سرپرست برای کارآموزها، خلاف رویه مقرر شده در ماده ۵۶ آئین نامه اجرائی لایحه استقلال انجام شده است.

در همین راستا معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در نامه ای به روسای کانون های وکلا، بر انتخاب وکیل سرپرست در دوران کارآموزی طبق ماده ۵۶ آیین نامه لایحه استقلال تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

روسای محترم کانون های وکلای دادگستری کشور

سلام علیکم

با احترام همانگونه که آگاهی دارید؛ طبق ماده ۵۶ آئین نامه اجرائی کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ با اصلاحات بعدی

«کارآموز پس از طی مرحله دوم وکیل سرپرست خود را با شرایط مقرر از محل کارآموزی انتخاب و موافقت نامه وی را به کانون تسلیم می نماید در غیر این صورت رئیس کانون وکیل سرپرست را انتخاب می کند.»

حسب گزارش واصله در برخی موارد کارآموزان به معرفی دو وکیل سرپرست ملزم تا از بین آن دو یک نفر به عنوان وکیل سرپرست انتخاب گردد در مواردی نیز کانون به رغم معرفی وکیل یاد شده توسط کارآموز وکیل سرپرست دیگری را بدون رضایت و اخذ نظر موافق کارآموز انتخاب می نماید.

نظریه این مراتب در اجرای ماده ۱۶۳ آئین نامه اجرائی دستور فرمائید انتخاب وکیل سرپرست در دوران کارآموزی مطابق مفاد ماده ۵۶ آیین نامه انجام شود.

حسن نگین تاجی

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه

از آئین نامه اجرائی لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰

ماده ۵۶- کارآموز پس از طی مرحله دوم ظرف یک هفته پس از اعلام کانون، وکیل سرپرست خود را با شرایط مقرر، از محل کارآموزی انتخاب و موافقت‌نامه وی را به کانون تسلیم می‌نماید. در غیر این صورت، رئیس کانون وکیل سرپرست را انتخاب و مراتب را برای اجرا ابلاغ می‌کند.

تبصره- درصورتی‌که در محل کارآموزی؛ وکیل سرپرست واجد شرایط نباشد، از نزدیک‌ترین شهر، وکیل سرپرست معرفی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا