اخبار صنفیویژه

رییس کل دادگستری قزوین: بسیاری از وکلا اصول انسانی را بر سایر امور ترجیح می دهند

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری استان قزوین در همایش وکیل مهربانی بر نقش و تاثیر وکلا در احیای حق و اجرای عدالت تاکید کرد و از ترجیح اصول انسانی بر دیگر امور توسط وکلای دادگستری گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، علی شعبانی امروز در همایش وکیل مهربانی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از وکلا اصول انسانی را بر سایر امور ترجیح می دهند.

کانون وکلا برای تحقق عدالت کمک کار دستگاه قضایی است

وی ادامه داد: کانون وکلا برای تحقق عدالت کمک کار دستگاه قضایی است و برای تحقق عدالت و حقوق افراد گام های خوبی برداشته اند که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: خدمات کمیته امداد بسیار خوب است و لازم است رسانه ها تلاش و اهتمام داشته باشند تا خدمات این نهاد را به اطلاع مردم برسانند، براساس اعلام کمیته امداد ۱۲۰ خدمت از سوی این نهاد به مددجویان ارائه می شود که باید گفت درواقع کمیته امداد دولت کوچکی در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان است.

کمیته امداد، مانع از بروز جرایم می شود

شعبانی عنوان کرد: در بسیاری از موارد ارتکاب جرم به دلیل نبود اشتغال و عدم توانایی برای امرار معاش است از این رو باید از کمیته امداد برای خدماتش تشکر و قدردانی کنیم که مانع از بروز جرائم می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بیان رسول اکرم (ص) آنچه که موجب گمراهی انسان می شود حب دنیا و دوست داشتن مال است که موجب بروز خطا و جرم می شود و هر میزان انسان روحیه انفاق و اطعام داشته باشد به کاهش خطا در جامعه کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به روایت “حب الدنیا رأس الخطیه” خاطرنشان کرد: اگر حب دنیا کم شد انحراف انسان هم کم می شود، در نتیجه کسانی که روحیه انفاق در رفتار و سیره آنها وجود دارد باید سجده شکر به جای آورند که چنین تفضلی از سوی خداوند سبحان به آنها عنایت شده است.

وکلا تاثیر بسزایی در احیای حق و بازوی اجرای عدالت دارند

وی اظهار کرد: در حوزه وکلا هم باید گفت که این قشر فرهیخته تاثیر بسزایی در احیای حق و بازوی اجرای عدالت دارند چراکه وقتی مردم در بیان مشکلات حقوقی خود نمی توانند صحیح و درست به حل مشکل خود بپردازند، وکلا به یاریشان می آیند.

شعبانی توضیح داد: خوشبختانه وکلایی هستند که شرافت انسانی را برای خود اولویت قرار داده اند، شاید بسیاری از مردم اطلاع نداشته باشند که وکلای نیکوکار هم داریم که در جهت خیر و دست گیری از نیازمندان گام برمی دارند که از این حیث نیز یباید از وجود چنین وکلایی تقدیر کنیم.

بیشتر بخوانید:

بسیاری از وکلا اصول انسانی را بر سایر امور ترجیح می دهند

رئیس کل دادگستری یادآورشد: شاید برخی از وکلا برای صلح و سازش ایجاد مشکل کنند ولی واقع امر این است که بسیاری از وکلا اصول انسانی را بر سایر امور ترجیح می دهند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا