اخبار اسکودا

کارگروه رفاهی اسکودا شیوه‌نامه امور رفاهی وکلای دادگستری تدوین خواهد کرد

وکلاپرس- در دومین جلسه کارگروه رفاهی اسکودا که روز گذشته مورخ ۳۱ تیر ماه برگزار  شد، مقرر شد کارگروهی متشکل از تعدادی از اعضا نسبت به تهیه شیوه‌نامه امور رفاهی اسکودا اقدام کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا دومین جلسه کارگروه رفاهی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان امور رفاهی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در محل اتحادیه برگزار شد.

کانون‌های وکلا باید در کنار خود یک مشاور رفاهی از وزارت کار و یا یک مشاور از وزارت گردشگری داشته باشند

 در این جلسه دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با اشاره به لزوم ترسیم نقشه‌راه بلند مدت برای بهبود وضعیت رفاهی وکلای دادگستری در سراسر کشور گفت: کانون‌های وکلا باید در کنار خود یک مشاور رفاهی از وزارت کار و یا یک مشاور از وزارت گردشگری داشته باشند، چراکه دیدگاه صنف ما صرفاً معطوف به مباحث حقوقی است ولی دیدگاه آنها به صورت دیگری است که می‌تواند در خصوص مسائل رفاهی به ما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

حمایت کلان از وکیل است که او را در نهاد وکالت حفظ می‌کند

دکتر کوشا در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط هرچه بیشتر هیأت مدیره‌ کانون‌های وکلای دادگستری با بدنه نهاد وکالت، گفت: باید دانست رفاه، موجب ایجاد جاذبه برای جذب وکلا به نهاد وکالت می‌شود. مباحثی مانند ارائه تخفیف به وکلا و خانواده‌های ایشان اساساً یک بحث خُرد به حساب می‌آید و به همین دلیل معتقدم که باید مسائل کلان و اساسی پیگیری شود. وکیل باید در بحث مسکن، دفتر کار و مسائل اینچنینی تامین باشد؛ به عبارت دیگر حمایت کلان از وکیل است که او را در نهاد وکالت حفظ می‌کند.

دومین جلسه کارگروه رفاهی اسکودا
دومین جلسه کارگروه رفاهی اسکودا

رفاه با امنیت ذهنی و جسمی وکیل در ارتباط مستقیم است

رئیس اسکودا در ادامه با اشاره به فقدان برنامه مشخص در کمیسیون‌های رفاهی برخی کانون‌های وکلای دادگستری، افزود: برخی کمیسیون‌ها برنامه مدون ندارند و مشخص نیست که در آینده می‌خواهند چه کاری انجام دهند. بحث این است که مسئولان کمیسیون رفاهی کانون‌ها و حتی اعضای هیأت مدیره و روسای کانون‌ها، باید در سطح استان شناخته شده باشند تا بتوانند در نهایت وضعیت رفاهی وکلا را پیگیری و بهبود بخشند؛ چراکه رفاه با امنیت ذهنی و جسمی وکیل در ارتباط مستقیم است و باید روی این موضوع تمرکز زیادی شود.

بیشتر بخوانید:

اسکودا شیوه‌نامه امور رفاهی تدوین خواهد کرد

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری کشور ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده از سوی کانون متبوع خود در امور رفاهی، به ارائه پیشنهادهای خود در جهت بهبود وضعیت رفاهی وکلای سراسر کشور پرداختند و مقرر شد کمیته‌ای متشکل از تعدادی از اعضا در اسرع وقت نسبت به تهیه شیوه‌نامه امور رفاهی اسکودا اقدام کنند.

تشکیل کمیته بیمه و کمیته املاک و خودرو

در این جلسه کمیته بیمه و نیز کمیته املاک و خودرو متشکل از اعضای کارگروه تشکیل و مقرر شد که این امور و مسائل مربوط به آن، در این کمیته‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اقدام‌های عملی و اجرایی در این راستا صورت پذیرد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا