اخبار بین المللی

اجرای نخستین حکم اعدام یک زن تراجنسیتی در آمریکا

وکلاپرس- نخستین مجازات مرگ یک زن تراجنسیتی روز سه‌شنبه ۳ ژانویه در آمریکا به اجرا درآمد و وی که به قتل دوست دختر سابقش محکوم شده بود در زندان اعدام شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورنیوز امبر مک لافلین، زن ۴۹ ساله آمریکایی نخستین شهروند تراجنسیتی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی در ایالات متحده اعدام می‌شود.

به گزارش رسانه‌های محلی، این شهروند زن آمریکایی پیش از به اجرا درآمدن مجازات مرگ از طریق تزریق آمپول سمی در ندامتگاه محل حبس خود واقع در ایالت میسوری در دالان مرگ بند مردان نگهداری شده بود.

امبر مک لافلین سال ۲۰۰۳ پیش از تغییر جنسیت و به جرم قتل دوست دختر سابقش به زندان افتاده بود؛ وی در حومه سنت لوئیس، شهری بزرگ از ایالت میسوری زندگی می‌کرد و پس از محکومیت به قتل به زندانی در این ایالت منتقل شد.

به گزارش فرانس پرس امبر مک لافلین تحمل جدایی از دوست دخترش را نداشت و مدام او مورد آزار و اذیت قرار می‌داد به نحوی که وی مجبور شده بود درخواست اقدامات محافظتی کند.

بیشتر بخوانید:

اما روز حادثه، خانم مک لافلین با چاقوی آشپزخانه بیرون محل کار دوست دخترش کمین کرد و وی را به دام انداخت. به نوشته رسانه‌های محلی، وی ابتدا به دوست دختر سابقش تجاوز کرد و سپس او را با ضربات چاقو به قتل رساند و جسدش را در محلی نزدیک رودخانه میسی سی پی رها کرد.

دادگاه محاکمه امبر لافلین سال ۲۰۰۶ برپا شد و هیئت منصفه وی را به دلیل انجام قتل مجرم معرفی کرد. اعضای هیئت منصفه اما در خصوص صدور حکم اعدام برای وی دچار اختلاف شدند تا اینکه با رای یک قاضی این حکم در نهایت مورد تایید قرار گرفت.

میسوری و ایندیانا تنها ایالت‌هایی هستند که به قضات خود اجازه صدور احکام اعدام را در نبود اتفاق آرا میان اعضای هیئت منصفه صادر کنند.

وکلای امبر مک لافلین با طرح این اختیار ویژه که تنها در دو ایالت یاد شده قابل اجرا است از مایک پارسون، فرماندار جمهوری خواه ایالت میسوری خواسته بودند که حکم اعدام را به مجازات حبس ابد تبدیل کند.

در گزارش فرانس‌پرس آمده است که مایک پارسون از زمان انتخابش به عنوان فرماندار ایالت میسوری تاکنون هیچ یک از درخواست‌های عفو مطالبه شده از را نپذیرفته است.

منبع: یورونیوز

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا